فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ایران قوی در تمامی حوزه‌ها از دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی پیشرفت های علمی مستلزم رسیدن به فضا است، گفت: بدون رسیدن به فضا بقیه کارها ناقص است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری مهر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم پرتاب […]

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ایران قوی در تمامی حوزه‌ها از دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی پیشرفت های علمی مستلزم رسیدن به فضا است، گفت: بدون رسیدن به فضا بقیه کارها ناقص است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری مهر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم پرتاب ماهواره نور ۲ با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: به توفیق الهی سپاه موفق شد ماهواره نور ۲ را در مدار قرار دهد؛ ماهواره قبلی ما نیز همچنان در مدار است و خدمت می‌کند.
وی افزود: ماهواره با بقیه سامانه‌ها متفاوت است؛ یا می‌شود یا نمی‌شود که بحمدالله همه مراحل به خوبی انجام شد و ماهواره به طور دقیق در مدار قرار گرفت.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه ایران قوی در تمامی حوزه‌ها از دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی پیشرفت‌های علمی مستلزم رسیدن به فضا است گفت: بدون رسیدن به فضا بقیه کارها ناقص است؛ این یک ابزار قدرت است و ایران قوی حتماً باید به بخش فضایی توجه کند که این کار شده است.
وی افزود: امروز با تمرکز و هم افزایی نیروهای مسلح، دولت مردمی و انقلابی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در امور فضایی، مسیر ناهموار و پر سنگلاخی را پشت سر گذاشته‌ایم و آینده نویدبخش موفقیت‌های بزرگ‌تر می‌باشد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به ویژگی‌های ماهواره نور دو که امروز با موفقیت در مدار قرار گرفت گفت: این ماهواره با سرعت ۷.۶ کیلومتر بر ثانیه طی ۴۸۰ ثانیه در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.
سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه این کار به پشتوانه و زحمات شبانه روزی متخصصین و دانشمندان انجام می‌شود که بنده به نمایندگی از آنها صحبت می‌کنم، اظهار کرد: نکته مهم‌تر از مسائل فنی غلبه اراده ملت ایران بر تحریم‌ها و فشارهای حداکثری است؛ این موفقیت بزرگ که در شرایط تحریم‌های ظالمانه و فشارهای حداکثری به نتیجه رسیده است سنبل مقاومت و اراده کم‌نظیر ملت عظیم‌الشأن ایران است و این دستاورد مهم را محضر مبارک مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران، دولت و نیروهای مسلح شجاع جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوئیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان آینده را نویدبخش اتفاقات بزرگ خواند و اظهار کرد: ما اکنون برای شتاب گرفتن آماده شده‌ایم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک باید موفقیت‌های بزرگی را از این جوانان برومند شاهد باشیم.