با آنکه اتهامات جنسی فراوانی علیه شاهزاده اندرو، پسر مورد علاقه ملکه الیزابت دوم مطرح بود اما مادرش تا پایان عمر از او حمایت کرد که با مرگ وی این حمایت به پایان رسید. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ از لندن، شاهزاده اندرو (Andrew)، پسر دوم ملکه انگلیس که […]

با آنکه اتهامات جنسی فراوانی علیه شاهزاده اندرو، پسر مورد علاقه ملکه الیزابت دوم مطرح بود اما مادرش تا پایان عمر از او حمایت کرد که با مرگ وی این حمایت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ از لندن، شاهزاده اندرو (Andrew)، پسر دوم ملکه انگلیس که به تجاوز جنسی به دختران کم سن و سال متهم است، با از دست دادن مادرش، اکنون بعید است همچون گذشته بتواند در حلقه اعضای سلطنتی باقی بماند.
شاهزاده اندرو، پسر مورد علاقه ملکه الیزابت دوم، با این که اتهامات جنسی فراوانی علیه وی رواج دارد، مادرش تا پایان عمر از او حمایت کرد.
روابط نزدیک میان شاهزاده اندرو و جفری اپستین برده دار جنسی مشهور که به طرز مشکوکی پس از افشای جرایمش در بازداشت در گذشت، به حیثیت این شاهزاده انگلیسی آسیب زد و ملکه در پی فشار افکار عمومی و اصرار برخی از سیاستمداران، ناچار شد مشاغل افتخاری نظامی را از اندرو بازپس بگیرد.
دیلی میل نوشت، شاهزاده اندرو در سال‌های اخیر و با افشای روابط نزدیکش با جفری اپستین، موجب سرشکستگی مادرش ملکه و اعضای خانواده اش شده است.
جفری اپستین، سرمایه‌دار سرشناس آمریکایی بود که به اتهام دلالی فعالیت‌های جنسی و فحشا و سوء استفاده جنسی از دختران نابالغ در دادگاه بدوی متهم شناخته شد. اپستین یک حلقه اجتماعی از افراد بلندپایه تشکیل داده بود و تعداد زیادی از زنان و کودکان را اقوا می‌کرد و او و شماری از همکارانش، سپس از آنان سوء استفاده جنسی می‌کردند. اپستین در ششم ژوئیه سال ۲۰۱۹ در پی شکایات متعدد به اتهام قاچاق جنسی خردسالان در فلوریدا و نیویورک دستگیر شد و سپس در دهم اوت سال ۲۰۱۹ در سلول زندان خود درگذشت. پزشکی قانونی این مرگ مشکوک را خودکشی اعلام کرد.
اپستین چندین دهه با گیلن ماکسول انگلیسی و از اعضای بلندپایه نزدیک به خانواده سلطنتی انگلیس ارتباط داشت که منجر به محکومیت ماکسول در سال ۲۰۲۱ به اتهام قاچاق جنسی و مشارکت و هم‌دستی با اسپتین در قوادی دختران به ویژه سوء استفاده جنسی از دختران خردسال و فحشا در ارتباط با نوجوانان از جمله یک دختر ۱۴ ساله شد. اپستین همچنین روابط دوستانه طولانی‌ مدتی با افراد سرشناس مختلفی از جمله باراک اوباما، لزلی وکسنر، بیل کلینتون، دونالد ترامپ، آلن درشویتز و شاهزاده اندرو، دوک یورک از اعضای خانواده سلطنتی انگلیس داشته است. خانم ویرجینیا جوفری یکی از قربانیان این شبکه و فرزند ملکه که شجاعت به خرج داد و شکایت کرد می‌گوید که جفری اپستین او را به شاهزاده اندرو معرفی کرد. شاهزاده اندرو (Andrew)، پسر دوم ملکه انگلیس که به تجاوز جنسی به دختران کم سن و سال متهم است، به خانم ویرجینیا جوفری (Virginia Giuffre) که اکنون ۴۰ ساله است، میلیون‌ها دلار پول داد تا از شکایت خود منصرف شود. ویرجینیا جوفری دو سال پیش در دادگاهی در نیویورک، رسما از پسر ملکه انگلیس، به علت ارتباط جنسی در سال ۲۰۰۱ میلادی، در حالی که کم‌تر از سن قانونی بوده شکایت کرد. وی گفت شاهزاده انگلیسی، در ساختمان متعلق به جفری اپستین، برده دار جنسی آمریکایی و نیز دیگر ساختمان ها، بار‌ها به وی تجاوز کرد. عنوان دوک یورک را ملکه انگلیس در زمان ازدواج پسرش، به اندرو داده بود.
در جریان بررسی به شکایت یک زن در آمریکا که مدعی است زمانی که جفری اپستون (Jeffrey Epstein) آمریکایی به وی تجاوز می‌کرد، شاهزاده اندرو، پسر ملکه انگلیس، در همان ساختمان حضور داشت، نام این شاهزاده انگلیسی بار دیگر مطرح شد. روزنامه دیلی میل نوشت با این ادعا که در زمان تجاوز جنسی به کارولین کافمن (Caroline Kaufman)، شاهزاده اندرو نیز حضور داشته، اکنون اتهام دیگری به شاهزاده اندرو وارد شده است. او که یکی از ۱۴ عضو در صف بدست گرفتن نهاد سلطنت در انگلیس است که با توجه به صف طولانی افراد نزدیکتر به چارلز فرزند ارشد ملکه که اکنون شاه شده بعید به نظر می‌رسد نوبت پادشاهی به او برسد.