معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت:‌ تجمع ایثارگران با دیدار صمیمی جمعی از نمایندگان جانبازان معترض به عدم پرداخت معوقات مربوط به ماده ۳۸ با معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پایان یافت. محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران یکشنبه شب در […]

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت:‌ تجمع ایثارگران با دیدار صمیمی جمعی از نمایندگان جانبازان معترض به عدم پرداخت معوقات مربوط به ماده ۳۸ با معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پایان یافت.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا افزود:‌ جلسه ای امروز با حضور رییس بنیاد شهید، رییس فرارکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و نمایندگان جانبازان با حضور معاونین بنیاد برگزار شد و نتایج خوبی از جمله پیگیری موضوعات و معوقات جانبازان محترم برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این نشست صمیمی با جانبازان محترم قرار شد درباره معوقات و بحث بازنشستگی متقاضیان پیگیری لازم از سوی بنیاد، فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ایثارگران و جانبازان محترم انجام گیرد و در صورت تامین وجه برای پرداخت آن اقدام شود.

پاکدل افزود:‌ تحصن و تجمع ایثارگران مقابل بنیاد عصر امروز (یکشنبه) با انجام این نشست پایان یافت و ایثارگران معترض پذیرفتند که برای رفع این مشکل همکاری لازم را با بنیاد شهید داشته باشند.

معاون تعاون بنیاد گفت:‌ در این نشست آقایان احمد امیر ابادی فراهانی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس، امیر حسین قاضی زاده ریاست بنیاد شهید و تمامی معاونان بنیاد حضور داشتند و ۱۰ نفر از نمایندگان جانبازان نیز شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‌ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز یکشنبه ۷ آذرماه در دیدار با جمعی از نمایندگان جانبازان معترض به عدم پرداخت معوقات مربوط به ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، پس از استماع مشکلات و نکات مطرح شده از سوی این جانبازان بر ضرورت پرداخت این معوقات بر اساس قانون تاکید کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه راهکارهای لازم در خصوص تامین منابع جهت پرداخت این معوقات را برشمرد و بر لزوم گنجانده شدن ردیف بودجه مربوط به این موضوع در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

معاونین و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران حاضر در این جلسه نیز به تشریح نکات و موارد قانونی در خصوص پرداخت این معوقات پرداختند.

گفتنی است؛ در این جلسه توافقات لازم در خصوص نحوه پیگیری تامین منابع و پرداخت این معوقات صورت گرفت.

محمود پاکدل همچنین پیشتر در خصوص تجمع امروز جانبازان در مقابل بنیاد شهید گفته بود: در این مدت حدود ۴۵ هزار و پانصد نفر که ثبت نام کردند شناسایی و اسامی آنها را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کردیم، در این راستا احکام صادر شد اما قانون از سال ۹۱ قابلیت اجرا دارد در این خصوص حدود یک هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان از معوقات این افراد در بودجه سال ۹۹ پیش بینی و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای امسال هم حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تا شهریور ماه، این رقم پرداخت شد اما بار مالی این موضوع پیش از رقم پیش بینی شده ما در بودجه، محاسبه شده بود یعنی چیزی حدود ۶۵۰ میلیارد تومان از مطالبات افراد مشمول پرداخت نشده است.

بنیاد شهید این اعداد و ارقام را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است و چنانچه در هر زمانی این مبلغ وصول شود به افراد مشمول پرداخت خواهد شد