«جشنواره فیلم مقاومت» باید از جنس گفتمان مقاومت باشد دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت معتقد است که رویدادسازی و خبر جشنواره فیلم مقاومت هم باید از جنس گفتمان مقاومت باشد تا نگاه و شکل در فیلم مقاومت عوض شود و به نقطه‌ای برسیم که به جریان‌ اجتماعی تبدیل شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

«جشنواره فیلم مقاومت» باید از جنس گفتمان مقاومت باشد

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت معتقد است که رویدادسازی و خبر جشنواره فیلم مقاومت هم باید از جنس گفتمان مقاومت باشد تا نگاه و شکل در فیلم مقاومت عوض شود و به نقطه‌ای برسیم که به جریان‌ اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،جشنواره‌های هنری به ویژه در حوزه سینمایی نقش مهم و مؤثری در انتقال مفاهیم، فرهنگ و آرمان‌های یک جامعه دارد. از این‌رو برگزاری جشنواره فیلم مقاومت سبب می‌شود تا ارزش‌ها و آرمان‌ها در قالب‌های جدید بازخوانی و یادآوری شود.

نظام جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا در تک تک بخش‌ها و ابعاد خود با مفهوم مقاومت عجین بوده است و در طول ۴۱ سال گذشته شاهد حضور مثال زدنی ملت ایران در صحنه‌های مختلف بوده‌ایم لذا باید از ظرفیت جشنواره مقاومت برای نمایش این حضورهای به موقع، مؤثر و دشمن شکن استفاده کرد.

به اذعان همگان ایران خاستگاه مقاومت و انتقال این مفهوم در سراسر جهان و در میان ملت‌های آزاده است. به‌طور قطع توجه به کیفیت آثار تولیدی در قالب این جشنواره می‌تواند به انتقال بیشتر این مفهوم کمک کرده و تأثیرگذار باشد و باید از ظرفیت همه هنرمندان به ویژه جوانان در برگزاری این جشنواره استفاده شود نه اینکه حضور هنرمندان را محدود به برخی مسائل کنیم.

ایران علاوه بر داشتن گنجینه ارزشمند و گرانبهایی همانند هشت سال دفاع مقدس که خاستگاه اصلی مفاهیمی همچون ایثار، شهادت و مقاومت بوده و بعد از این دوران طلایی نیز در عرصه‌های مختلف شاهد مقاومت بوده است.

جشنواره فیلم مقاومت از سال ۶۲ آغاز به کار کرده و امسال هفدهمین دوره آن برگزار می‌شود. گفتنی است، این دوره از جشنواره فیلم مقاومت تا ۱۱ دوره با نام دفاع مقدس نامگذاری شده بود و از سال ۸۹ نام آن به جشنواره مقاومت تغییر کرد. فیلم‌های این دوره از جشنواره در ۳۱ استان و در ۳۵۴ نقطه از کشور اکران و در نهایت آثار برگزیده معرفی می‌شوند.