وزارتخانه در موضوع قیمت و بازار برنج وارد عمل شود به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی/ایسنارئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی برنج در مازندران تاکید کرد: وزارتخانه باید در حوزه بازار و قیمت گذاری محصول برنج اهتمام جدی داشته باشد تا شاهد تحول […]

وزارتخانه در موضوع قیمت و بازار برنج وارد عمل شود

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی/ایسنا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی برنج در مازندران تاکید کرد: وزارتخانه باید در حوزه بازار و قیمت گذاری محصول برنج اهتمام جدی داشته باشد تا شاهد تحول جدی در کشاورزی استان باشیم.

حسن عنایتی کلیجی، در جلسه بررسی وضعیت مرکبات و برنج استان با اشاره به اینکه بی توجهی به حوزه برنج چالش جدی در تامین غذای مورد نیاز کشور است، اظهار کرد: در مواقعی که کشور با کمبود تولید محصولات کشاورزی مواجه است اما مازندران با مازاد تولید محصولات کشاورزی مواجه است.
عنایتی با بیان اینکه مازندران در بسیاری از تولیدات محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و تولیدات طیور از استمرار تولید برخوردار بوده و مازاد تولید داریم، ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی مستلزم این است که یک برنامه‌ریزی دقیق در حوزه بازار مصرف داشته باشیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی دقیق در حوزه بازار مصرف افزود: پروتکل دنیا در حوزه صادرات بخصوص در مرکبات وکیوی عوض شده ضروری است ایران هم نگاه خود را با پروتکل دنیا هماهنگ کند و صادرکننده ها، تولیدکننده‌ها و تجار و بازرگانان باید تولید و صادرات را متناسب با پروتکل‌های کشور هدف تنظیم کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه تولیدکنندگان مازندرانی خواستار سیاستگذاری جدی دولت در راستای حمایت از کشاورزان هستند خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته رشد تولید داشتیم ولی قیمت‌گذاری ‌ها منطقی نیست و تفاوت معناداری بین ارقام محلی و پرمحصول برنج وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اگر وضعیت تولید ساماندهی نشود دچار چالش می شویم گفت: حمایت از برنج پرمحصول گام موثری در حوزه خودکفایی است و باید برای حمایت از این حوزه مشوق هایی برای ایجاد انگیزه برای کشاورز در نظر گرفته شود.
عنایتی تصریح کرد: مازندران در اجرای کشت قراردادی برنج بسیار خوب عمل کرد اما اکنون که به انتهای مراحل این طرح رسیده‌ایم نیاز است وارد بازار برنج شویم و با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود.