مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از هوشمندسازی خدمات پایانه‌های مسافربری این کلانشهر با هدف ارتقای زیرساخت فناوری با راه‌اندازی فاز نخست اتاق سِرور در محل پایانه‌ کاوه اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های تعریف شده […]

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از هوشمندسازی خدمات پایانه‌های مسافربری این کلانشهر با هدف ارتقای زیرساخت فناوری با راه‌اندازی فاز نخست اتاق سِرور در محل پایانه‌ کاوه اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های تعریف شده سازمان پایانه‌ها، هوشمندسازی خدمات پایانه‌های مسافربری با هدف بهبود شاخص‌های سازمانی است، اظهار کرد: ارتقای زیر ساخت‌های فناوری در پایانه‌ها از مصوبه شورای سازمان در سال گذشته بوده که توسط شهردار اصفهان و رئیس شورای سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه، پیشرفت و رقابت‌پذیری سازمان‌ها بر سر رفع نیازهای فناوری اطلاعات است، افزود: در این راستا یکی از اقدامات مهم، بهبود سِرورهای قدیمی است که ممکن است به مرور زمان قابلیت‌های خود را از دست داده و از نظر فنی و اقتصادی نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بهبود عملکرد سِرورها به منزله بهبود عملکرد سازمان است، تصریح کرد: تجهیزات سِرور به‌عنوان یکی از اجزای حیاتی زیرساخت فناوری اطلاعات، نقش مهمی در عملکرد سازمان‌ها ایفا می‌کند، زیرا تجهیزات سرور به عنوان مهم‌ترین عامل در ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ذخیره‌سازی داده‌ها است و این سرورها وظیفه پردازشی و ذخیره‌سازی داده‌ها را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان اقدام به راه‌اندازی مرکز سرور و اتاق داده جدید سازمان پایانه‌های مسافربری کرده که تا کنون بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده که فاز نخست اتاق سِرور در محل پایانه کاوه اصفهان است.

توکلی با اشاره به اینکه این اتاق سِرور به منظور ذخیره اطلاعات سفر و تقویت زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات پایانه‌های مسافربری است، گفت: هوشمندسازی و توسعه زیرساخت‌های فناوری در اولویت سیاست‌های ابلاغی از سوی شهردار به سازمان پایانه‌های مسافربری بوده است، لذا به دلیل به‌روزرسانی نشدن سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امکان بروز اختلالات فنی و امنیتی در زیرساخت پیشین سازمان وجود داشت که با راه‌اندازی این مرکز از بروز این مشکلات جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: تهیه این سِرورها موجب افزایش راندمان و بازدهی سرویس‌های تحت شبکه و افزایش سرعت انتقال داده تا ۲۴۰ گیگابایت در هسته مرکزی شبکه، اتوماتیک‌سازی فرایندهای تحت شبکه شامل به‌روز رسانی نرم‌افزارها و بهبود سرویس‌های برخط سازمان به شهروندان می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: یکی از مزیت‌های مهم این پروژه افزایش امنیت سِرورها و نرم‌افزارهای سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان است، زیرا سِرورهای جدید با قابلیت امنیتی جدید و به‌روز می‌تواند امنیت شبکه را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سرورها SIEM یا به عبارتی مدیریت رخدادهای امنیتی، امکان نظارت کامل بر محیط سازمان و شناسایی تهدیدات در شبکه را تأمین می‌شود.

توکلی اضافه کرد: با راه‌اندازی VDI برای مجازی‌سازی میز کار کاربران که مشکل کندی استفاده از سیستم‌های قدیمی و یا دسترسی از راه دور سیستم و حذف سخت‌افزار مورد نیاز بر هر کاربر داشته‌اند، کاهش هزینه‌ها و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات سازمان به همراه داشته است.