حجت الاسلام حسنلو با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) درتربیت فرزندان نسخه قرآن را در برنامه زندگی خود دارد گفت: آنچه فاطمه (س) را فاطمه می‌کند در درجه اول بینش و معرفت والای قرآنی اوست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، زینب حسینی روش: امروز ۳ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها […]

حجت الاسلام حسنلو با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) درتربیت فرزندان نسخه قرآن را در برنامه زندگی خود دارد گفت: آنچه فاطمه (س) را فاطمه می‌کند در درجه اول بینش و معرفت والای قرآنی اوست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، زینب حسینی روش: امروز ۳ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها است.دوری از فرهنگ و سبک زندگی به شیوه اهل بیت (ع) اساسی‌ترین عامل همه ناهنجاری‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی است، اگر معیارهای زندگی را بر اساس موازین و اصول مکتب اهل بیت (ع) تعریف کنیم و زندگی‌ها را بر اساس آن معیارها تشکیل دهیم، بر پایه استواری قرار داده‌ایم که لغزنده و آسیب‌پذیر نخواهد بود.

باید برای اصلاح همه ابعاد زندگی الگوهای برتری داشت که برای همه سرمشق باشند، ائمه (ع) برای خود الگو داشتند، امام زمان (عج) برای خود الگو دارند و بر اساس رفتار آن الگو عمل می‌کنند، آن حضرت می‌فرمایند الگوی من دختر رسول خداست، بانوان باید افتخار کنند به این مسأله که الگوی آنان انسان کامل حضرت فاطمه زهرا (س) است، به عنوان یک بانوی نمونه است، الگوی همه اهل بیت و علمای بزرگ صاحب‌نام، فاطمه است، فلسفه و سر الگو بودن فاطمه برای انسان کامل باید مورد کاوش دقیق قرار گیرد و این به دست نمی‌آید مگر با شناخت فاطمه ‏ (س) ‏و منزلت رفیع ایشان.

لذا درباره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) ابعاد ناشناخته و زیبایی‌های فراوان وجود دارد که هنوز شناخته نشده است، حضرت فاطمه اقیانوس معرفت و شناخت است، لذا خداوند نیز او را با واژه «کوثر» معرفی کرده است، زیبایی‌های معرفت در وجود فاطمه نهفته است. بر همین اساس برای واکاوی سبک زندگی حضرت زهرا (س) و تأثیر آن در تربیت اخلاقی فرزندان با حجت الاسلام حجت الاسلام علی حسنلو استاد سطوح عالی حوزه و مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به گفتگو پرداختیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:

با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) زینت پدر بودند اظهار داشت: از آنجایی که زیبایی از کیفیات است و امری نسبی شمرده می‌شود، لذا در تعریف و تفسیر آن سخنان فراوانی از زیبایی شناسان و دانشمندان ارائه شده است. مرحوم علامه جعفری می‌فرماید: معنای زیبایی و جمال حقیقتی است که در برابر درک آدمی بر نهاده می‌شود و موجب تحریک مشهود و ذوق و یا احساس خاص زیبایابی می‌شود و یا در وضع روانی آدمی انبساط به وجود می‌آورد.

وی افزود: اما حد اعلای زیبایی، پرده و نمودی است نگارین و شفاف که بر روی کمال کشیده شده است که موجب اشتیاق آدمی به سوی آن کمال می‌گردد و کمال همان قرار گرفتن هر موضوعی در مجرای بایستگی‌ها و شایستگی‌های خود است. البته باید دانست زیبایی‌ها چه در نمایشگاه حیرت‌آور طبیعت و چه آنچه که محصول فکر و ذوق خلاق آدمی است از دیدگاه اسلام محبوب و مطلوب بوده و همه مستند به خداوند یگانه است چنانچه می‌فرماید: «قل من حرّم زینه الله التی اخرج لعباد» ای پیامبر! (به مردمان) بگو کیست که زیبایی و زینت خداوندی را که برای بندگانش (از جهان طبیعت) برآورده تحریم کرده ومنع نموده است.