امام جمعه شیراز گفت: ‌در شرق و غرب کشور تلاش دشمن این است که فضا را شلوغ و آتش اختلاف را روشن کند چون می‌دانند ایرانیان قدرتمند شده‌اند و اگر ایران محور این حرکت باشد اسرائیل باید جمع کند و برود.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در مراسم […]

امام جمعه شیراز گفت: ‌در شرق و غرب کشور تلاش دشمن این است که فضا را شلوغ و آتش اختلاف را روشن کند چون می‌دانند ایرانیان قدرتمند شده‌اند و اگر ایران محور این حرکت باشد اسرائیل باید جمع کند و برود.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام در مسجد اهل سنت شیراز با تبریک این مناسبت به علما و بزرگان اهل سنت اظهار داشت: حرکت اسلامی ما مردم در ایران اسلامی با همراهی و هماهنگی همه فرق اسلامی نویدبخش این است که جهان اسلام بار دیگری عظمت و شوکت خود را به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه سالیان درازی است که کفار بر برخی از بلاد مسلمین حکومت یا نفوذ دارند و نماد اصلی این وضعیت اسفبار فلسطین است، گفت: در طول این بیش از ۷۰ سالی که فلسطین غصب شده علمای شیعه در کنار علمای اهل سنت این غصب را محکوم کرده‌اند و این نشانه آن است که امت اسلامی از غرب بلاد اسلام در آفریقا تا شرق کشورهای اسلامی در اندونزی همه یک امت هستند و همه عزت مسلمانان را می‌خواهند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر تبعیت از قرآن و افزایش عزت و عظمت مسلمانان افزود: قرآن می‌فرماید کسانی که با رسول گرامی اسلام هستند ویژگی‌هایی دارند که نخستین ویژگی آن “أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ” هستند بنابراین ما باید در مقابل کفار یهود که همه رنج‌های جهان اسلام از آنها ناشی می‌شود محکم بایستیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در روایات ما آمده است که طغیانی که یهود در آخر الزمان می‌کند به دست ایرانی‌ها فرو می‌نشیند، عنوان کرد: این حرکت آغاز شده و ما باید مراقب باشیم چراکه دشمن اختلاف‌افکنی می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرق و غرب کشور تلاش دشمن این است که فضا را شلوغ و آتش اختلاف را روشن کند چون می‌دانند ایرانیان قدرتمند شده‌اند و اگر ایران محور این حرکت باشد اسرائیل باید جمع کند و برود، تصریح کرد: یک حرکت ارزشمند وحدت آفرین و تقویت‌کننده وحدت میان مسلمانان شروع شده است تا به دشمنان بگوییم اگر خیال می‌کنید می‌توانید با تفرقه انداختن بین ما اسرائیل را حفظ کنید کور خوانده‌اید.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه اسرائیل باید از نقشه جهان محو شود گفت: “أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ” را همه با هم باید محکم نشان دهیم تا وعده پیامبر محقق شود.

بیشتر بخوانید
فرمانده سپاه استان خراسان رضوی: دشمن وحدت ملت‌های اسلامی را نشانه گرفته است

مولوی کریم‌زایی: دشمنان ‌خواب بر‌هم زدن وحدت بین شیعه و سنی ‌را به گور می‌‌برند‌

برگزاری دوره آموزشی از سوی دفتر تحکیم وحدت

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دومین ویژگی “رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ” است یعنی مسلمان با مسلمان رحمت دارد، افزود: امت اسلامی اگر عظمت دارد به خاطر این است که با هم رحمت دارند و این باید در عرصه اقتصاد و معشیت کشورمان خود را نشان دهد.

وی با تشکر از تلاش علمای اهل سنت در ایجاد مودت و رحمت گفت: اگر عزت اسلامی ایران تثبیت شود بقیه جهان اسلام همراه شما حرکت می‌کند و در آخر الزمان امت اسلامی امت چیره و پیروز است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دید و بازدید مستمر و مکرر بین علما، مسئولان و مدیران تسنن و شیعه باشد، گفت: این امر می‌تواند الگویی باشد برای همان رحمتی که به همه دنیا می‌خواهیم نشان دهیم.