پیکر آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی، مرجع عالی‌قدر، صبح امروز از مدرسه علمیه صدر بازار به سمت مقبره علامه مجلسی تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر عالم ربانی و مرجع عالی‌قدر جهان تشیع آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی […]

پیکر آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی، مرجع عالی‌قدر، صبح امروز از مدرسه علمیه صدر بازار به سمت مقبره علامه مجلسی تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر عالم ربانی و مرجع عالی‌قدر جهان تشیع آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، روحانیون و شماری از مدیران و مسؤولان اصفهان برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد بر پیکر شیخ محمدتقی مجلسی اصفهان نماز اقامه کرد. علاوه بر قرائت پیام‌های تسلیت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران اسلامی، پیام‌های تسلیت آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله مهدوی در این مراسم قرائت شد.

شایان ذکر است، آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی از شاگردان آیات عظام آقایان حاج سیدمحمد حسین بروجردی، حاج سیدمحمد تقی خوانساری، حاج سیدمحمود شاهرودی، حاج میرزا عبدالهادی شیرازی، حاج سید محسن حکیم، حاج سید ابوالقاسم خویی و حاج میرزا هاشم آملی در حوزه‌های علمیه قم و نجف بهره برده و سال ۱۳۴۲ با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالیقدر شیعه و اساتید عظام به ایران مراجعت و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد(بنا به درخواست آیت‌الله کمالوند) و قم بودند و پس از آن بنا بر اصرار جمعی از فُضلا و با عنایت به نیاز مُبرم به حضورشان در حوزه علمیه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد این شهر پیوستند.

وی در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس مباحث خارج فقه و اصول پرداخته و امامت جماعت مسجد کازرونی محله عباس آباد اصفهان را بر عهده داشتند.

آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمد تقی مجلسی اصفهانی، در ۹۴ سالگی به دیدار حق شتافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مجلسی را تسلیت گفتند.

همچنین آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان نیز در پیام‌های جداگانه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

پیکر این عالم وارسته امروز صبح از مدرسه صدر بازار اصفهان به طرف مقبره علامه مجلسی تشییع و در محل این مقبره به خاک سپرده شد