تداوم کنشگری دانش‌آموزان در عرصه مدیریت شهری با ایجاد اولین مدرسه شهر پایدار در کشور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدرسه شهر پایدار اهدافی از جمله آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم شهر، شهروندی، مطالعات محیطی، مدیریت و برنامه‌ریزی شهری را دنبال می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ محمدرضا ابراهیمی در خصوص ایجاد […]

تداوم کنشگری دانش‌آموزان در عرصه مدیریت شهری با ایجاد اولین مدرسه شهر پایدار در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدرسه شهر پایدار اهدافی از جمله آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم شهر، شهروندی، مطالعات محیطی، مدیریت و برنامه‌ریزی شهری را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ محمدرضا ابراهیمی در خصوص ایجاد اولین مدرسه شهر پایدار در کشور، اظهار کرد: مدرسه شهر پایدار اهدافی از جمله آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم شهر، شهروندی، مطالعات محیطی، مدیریت و برنامه‌ریزی شهری را دنبال می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: این مدرسه در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان دوره اول فرزانگان امین یک و شهید اژه‌ای دو برگزار خواهد شد و متولی این رویداد اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان است.

وی ادامه داد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تقویت مدارس دولتی، اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان این مدرسه را برای دانش‌آموزان غیرسمپادی نیز باز گذاشته است تا آن‌ها نیز بتوانند در این دوره شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در این مدرسه نزدیک به ۲۵۰ دانش‌آموز سمپادی و غیرسمپادی ثبت‌نام کرده‌اند، این مدرسه با همکاری دانشگاه‌های تهران و صنعتی اصفهان، شهرداری و فولاد مبارکه برگزار می‌شود، همچنین تیم‌های منتخب این مدرسه در پایان با شهردار اصفهان جلسه خواهند داشت تا ایده‌های خود را برای مدیریت شهری ارائه دهند.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری چنین رویدادی کنشگری دانش‌آموزان در عرصه مدیریت شهری و آشنایی با نظام مسائل شهری است، امروزه یکی از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت باید کوتاه‌کردن دیوار مدارس در راستای تعامل با سایر نهادهای اجتماعی باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: هر چقدر بتوانیم تجربه زیست متنوع‌تری را در میدان شهری برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم، آینده بهتری برای شهر رقم خواهد خورد، از دیگر اهداف چنین برنامه‌ای هویت‌دهی و تقویت هویت شهری دانش‌آموزان است، همچنین چندی پیش بود که یک هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری اصفهان هم‌راستا با ایده دانش‌آموزان سمپاد شهر اصفهان تصویب شد