دستگیری کلاهبردار میلیاردی با رسیدساز جعلی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۱۵میلیارد ریالی کرده بود خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی پایگاه خبری پلیس، حسین تُرکیان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی […]

دستگیری کلاهبردار میلیاردی با رسیدساز جعلی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۱۵میلیارد ریالی کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی پایگاه خبری پلیس، حسین تُرکیان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان اصفهان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری فرد ناشناسی از وی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد یک‌تخته فرش دستبافت به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال برای فروش در وبگاه دیوار آگهی کرده بود که فرد ناشناسی ضمن تماس تلفنی با وی، تمایل خود برای خرید فرش را اعلام و بیان داشت مبلغ مربوطه را به حسابم واریز کرده و برای تحویل کالا یک دستگاه خودرو به منزلم می‌فرستد.

وی افزود: مال‌باخته در ادامه اظهارات خود عنوان کرد هم‌زمان با حضور راننده، فرد خریدار مجدداً با من تماس گرفته و شماره شبای حساب بانکی مرا دریافت کرد که من هم پس از ارسال شماره شبا پیامکی مبنی بر واریز وجه دریافت کردم و با اطمینان خاطر، فرش را تحویل راننده دادم؛ اما پس از مراجعه به بانک و استعلام وضعیت واریزی متوجه جعلی بودن رسید شدم.

تُرکیان بیان کرد: تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار بادقت توسط کارآگاهان در حال انجام بود که تعدادی دیگر از شهروندان اصفهانی نیز به پلیس آگاهی مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند و همین امر نشان می‌داد که یک کلاهبردار حرفه‌ای پشت این ماجرا قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ‌کدام از مال‌باختگان اطلاعات درستی از مشخصات ظاهری و هویتی از فرد کلاهبردار نداشتند، گفت: ازآنجاکه تنها سرنخ این پرونده راننده خودرو بود کارآگاهان به سراغ او رفتند که وی در اظهارات خود عنوان کرد پس از تحویل‌گرفتن بسته بنا بر اعلام سفر ثبت شده در سامانه به مقصد اعلامی مراجعه و بسته را به جوان ناشناسی که در محل منتظر بود تحویل داده است.

وی ادامه داد: در ادامه با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان و انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی نهایتاً هویت کلاهبردار به دست آمد و پس از تأیید تصویر وی از سوی راننده خودرو در رصد هوشمندانه کارآگاهان قرار گرفت و با تلاش‌های فراوان صورت‌گرفته متهم دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال داده شد.

تُرکیان با بیان اینکه متهم با استفاده از برنامه کاربردی رسیدساز جعلی توانسته بود از ۷ نفر از شهروندان اصفهانی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کند، تصریح کرد: متهم در تحقیقات صورت‌گرفته به ۵ فقره کلاهبرداری در شهر اصفهان یک فقره در شهرستان نجف‌آباد و یک فقره در شهرستان لنجان اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: به شهروندان، صاحبان صنوف و فعالان اقتصادی توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا حتماً از واریز وجه به‌حساب بانکی خود مطمئن شده و فقط با دیدن یک رسید معمولی اقدام به تحویل‌دادن کالا نکنند.