منابع از اعلام آمادگی لبنانی‌ها برای دریافت سوخت ایران و سفر قریب‌الوقوع یک هیئت لبنانی به تهران جهت انجام هماهنگی‌های مربوطه با مسئولان ایرانی خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم،منابع آگاه لبنانی اعلام کردند که سازو کار صادرات سوخت جمهوری اسلامی ایران به لبنان فراهم شده است تا […]

منابع از اعلام آمادگی لبنانی‌ها برای دریافت سوخت ایران و سفر قریب‌الوقوع یک هیئت لبنانی به تهران جهت انجام هماهنگی‌های مربوطه با مسئولان ایرانی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم،منابع آگاه لبنانی اعلام کردند که سازو کار صادرات سوخت جمهوری اسلامی ایران به لبنان فراهم شده است تا بخش عمده‌ای از مشکلات نیروگاه‌های برق را حل کند.

منابع مذکور تاکید کردند، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان، «ولید فیاض» وزیر انرژی این دولت را مأمور کرده تا هیأتی فنی را آماده کند و این هیئت به زودی برای گفتگو با مقامات ایرانی عازم تهران می‌شود.

این منابع در گفتگو با روزنامه الجمهوریه اعلام کردند، «مجتبی امانی» سفیر جدید ایران در لبنان در گفتگو با مسئولان مربوطه در وزارت انرژی درباره مشخصات سوخت مورد نیاز لبنان از آنها سوال کرد و جمهوری اسلامی ایران متعهد شده سوختی را به لبنان ارائه کند که مطابق با نیاز این کشور باشد.

بحران معیشتی و اقتصادی در لبنان متاثر از نیاز مبرم این کشور به سوخت، زندگی شهروندان این کشور را با تنش روز افزون مواجه کرده است. تحریم‌ها علیه لبنان موجب کاهش ارزش پول این کشور شده و کمبود واردات سوخت برای دو نیروگاه آن این کشور را وارد چرخه‌های متناوب خاموشی کرده است. ارگان‌های مختلف لبنان طی چند ماه اخیر برای دستیابی به خواسته‌های خود در خصوص افزایش حقوق دست به اعتصاب زدند. در همین حال تعداد زیادی از نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت لبنان هم به دلیل کمبود سوخت تعطیل و نیروهای آن تعطیل شده‌اند.