همزمان با روی کار آمدن کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو»، تشکیل شبه نظامیانی از شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری، به چالشی جدید برای تشکیلات خودگردان فلسطین تبدیل شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، برخی منابع عربی از افزایش روند دیدارها و گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی به خصوص جنبش فتح طی چند روز گذشته همزمان […]

همزمان با روی کار آمدن کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو»، تشکیل شبه نظامیانی از شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری، به چالشی جدید برای تشکیلات خودگردان فلسطین تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، برخی منابع عربی از افزایش روند دیدارها و گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی به خصوص جنبش فتح طی چند روز گذشته همزمان با تشکیل کابینه افراطی و فاشیستی نتانیاهو خبر دادند.

به گفته این منابع رایزنی‌های گسترده‌ و بی‌سابقه‌ای بین اعضای جنبش فتح و کمیته مرکزی آن، اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و برخی اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین در حال انجام است که گفته می‌شود هدف از آن حمایت از ملت فلسطین در سایه پیدایش شهرک‌نشینان شبه نظامی مسلح است که این بار تعداد آن‌ها به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد و در مناطق C و مجاورت روستاها و شهرها خطر جدی محسوب می‌شوند.

روزنامه «رأی الیوم» با اعلام این مطلب نوشت که اکنون با توجه به مواضع تشکیلات خودگردان فلسطین به خصوص «محمود عباس» رئیس این تشکیلات مبنی بر اینکه مراجعه به جامعه بین‌الملل و رسواسازی اقدامات رژیم صهیونیستی بهترین گزینه برای مبارزه است، جنبش فتح در شرایط دشواری قرار دارد.

به نوشته این روزنامه، به نظر می‌رسد که در حال حاضر اختلافاتی بین جنبش فتح در خصوص تعریف عنوان «تأمین امنیت و حمایت از ملت فلسطین» وجود دارد و برخی اعضای فتح و نزدیک به تشکیلات خودگردان و عباس سعی دارند درباره بروز دودستگی هشدار دهند که هدف آن‌ها باقی گذاشتن تعریف رسمی تشکیلات خودگردان از تأمین امنیت ملت فلسطین است حال آنکه برخی اعضای فتح به خصوص در جنین، روستای آن، طولکرم، قدس و نابلس نیز به دنبال ارائه تعریف جدیدی از حمایت ملت فلسطین هستند.

از سوی دیگر گفت‌وگوهایی نیز در داخل جنبش فتح با دیگر جنبش‌ها از جمله جهاد اسلامی و حماس و اتاق عملیات مشترک در جریان است و پیشنهاد جدی تحت عنوان آمادگی لجستیکی در صورت وقوع رویارویی ارائه شده است.