بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از مرکز مشاوره خانواده شهرستان مریوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با حضور در مرکز مشاوره هست یار شهرستان مریوان، از امکانات و زیرساخت‌های این مرکز، چگونگی فعالیت آن و نحوه ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی از سامانه مسیر به مراکز مشاوره […]

بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از مرکز مشاوره خانواده شهرستان مریوان


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با حضور در مرکز مشاوره هست یار شهرستان مریوان، از امکانات و زیرساخت‌های این مرکز، چگونگی فعالیت آن و نحوه ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی از سامانه مسیر به مراکز مشاوره خانواده بازدید نمود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا اعظمی در این بازدید، نحوه ارجاع مراجعین، نظرات مشاورین به دادگاه، میزان رضایتمندی مراجعین از ارائه خدمات، محل ارائه خدمات مشاوره بر اساس ملاک‌ها و شاخص‌های ارزیابی و نحوه برخورد کارکنان مرکز مشاوره با مراجعین را بررسی کرد.
اعظمی در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق بهترین سرمایه‌گذاری در جامعه است، اظهار کرد: طلاق خطری است که اجتماع را تهدید کرده و در صورت عدم توفیق در حفظ بنای خانواده، مبارزه با عوارض آن بسیار مشکل خواهد بود.
وی تصریح کرد: طلاق یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات جامعه بشری است و آثار آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی جسم و روح و روان فرد تاثیر می‌گذارد.
اعظمی گفت: مشاوران خانواده باید در مرحله اول تلاش کنند با اقدامات مختلفی از جمله مشاوره‌های علمی و تخصصی و آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی به زوجین، از وقوع طلاق پیشگیری نمایند و در مرحله بعد اگر سازش صورت نگرفت، دست‌کم آسیب‌های اجتماعی و روانی ناشی از آن را به حداقل برسانند.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج، جوانان را در رسیدن به بلوغ روانی و فکری یاری نماییم.
اعظمی تصریح کرد: به منظور تحکیم مبانی خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق و اهتمام در ایجاد صلح و سازش فیمابین زوجین، در استان کردستان ۱۷ مرکز مشاوره در امر مشاوره پیش از طلاق فعال هستند.
وی در پایان توصیه‌ها، تذکرات و ارشادات لازم درخصوص بهبود وضعیت موجود، به مسئولین مرکز ارائه داد.