امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان و سازمان نظام مهندسی معدن کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و  تفاهم‌نامه همکاری میان این کمیسیون و سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان به امضا رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، احمد کریمی، نایب‌رئیس […]

کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و  تفاهم‌نامه همکاری میان این کمیسیون و سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، احمد کریمی، نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی در این نشست عنوان کرد: در حال حاضر معادن با مشکلاتی روبرو هستند که روند فعالیت آنها را با مسائلی روبرو می‌کند، کمبود منابع مالی و منابع انرژی باعث شده حرکت معادن به کندی ادامه یابد و فعالان این حوزه با موانع متعددی دست‌وپنجه نرم کنند. به‌طورقطع وجود این مشکلات می‌تواند بر میزان تولید، فروش و صادرات معادن نیز تأثیرگذار باشد.
 وی تصریح کرد: توجه به ارائه آموزش‌های به روز و مناسب برای مهندسان معدن یکی از دغدغه‌ها بود که در این راستا مذاکراتی با نظام مهندسی معدن انجام شد تا شاهد گسترش همکاری‌ها در این بخش باشیم و نتایج مثبت آن به‌زودی مشخص شود.
 
 حسام‌الدین فرهادی، نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی نیز عنوان کرد: با پدیده‌ای به عنوان حکمرانی بد در بخش اقتصاد روبرو هستیم که موجب بروز مسائلی برای فعالان اقتصادی شده است. مشکلات اقتصادی ادامه دارد و همین موضوع باعث برخی بی‌انگیزگی‌ها شده است. وی ادامه داد: برخی قوانین دست تولیدکنندگان را بسته و میزان صادرات را کاهش داده است، موازنه صادراتی منفی شده که نشانه‌های خوبی ندارد و نیاز است هر چه سریع‌تر در راستای اصلاح شرایط اقدام شود، تعداد زیادی از معادن تعطیل هستند یا با ظرفیت‌های بسیار پایین فعالیت می‌کنند