رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا از بیست‌ودوم دی‌ماه تا بیست‌ویکم بهمن‌ماه به‌میزبانی قطر در هشت ورزشگاه برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از فوریه ۲۰۲۴ (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۲) آغاز خواهد شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا با تأخیر شش‌ماهه بازی‌ها و تغییر میزبان از چین به قطر، شرایط […]

رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا از بیست‌ودوم دی‌ماه تا بیست‌ویکم بهمن‌ماه به‌میزبانی قطر در هشت ورزشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از فوریه ۲۰۲۴ (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۲) آغاز خواهد شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا با تأخیر شش‌ماهه بازی‌ها و تغییر میزبان از چین به قطر، شرایط را برای برگزاری این تورنمنت در قاره‌کهن فراهم کرده است.

جام ملت‌های آسیا برای دومین بار با ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و شش‌گروه چهار تیمی میزبان این رقابت‌ها خواهند بود و به‌همین دلیل نیز هر سید شش تیم را در خود جای داده تا امکان قرعه مرگ یا حتی گروه‌بندی دشوار برای تیم‌ها به حداقل برسد.

سیدبندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ قطر:

سید ۱: قطر (میزبان) – ژاپن – کره‌جنوبی – ایران – عربستان – استرالیا

سید ۲: عراق – امارات‌متحده عربی – سوریه – عمان – ویتنام – چین

سید ۳: لبنان – ازبکستان – اردن – بحرین – فلسطین – قرقیزستان

سید ۴: هند – تاجیکستان – تایلند – مالزی – هنگ‌کنگ – اندونزی

گفتنی است قرعه‌کشی این رقابت‌ها بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند.

همچنین طبق آخرین اطلاع‌رسانی AFC، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود از دوازدهم ماه‌ژانویه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۲) تا دهم ماه‌فوریه ۲۰۲۴ (بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد و ۲۴ کشور برتر آسیا برای دریافت معتبرترین جام فوتبال آسیا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

ورزشگاه الجنوب، ورزشگاه البیت، ورزشگاه احمدبن‌علی، ورزشگاه الثمامه، ورزشگاه شهر آموزش، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و همچنین دو ورزشگاه جاسم بن‌حمد و استادیوم عبدالله بن‌خلیفه میزبان بازی‌های جام ملت‌های آسیا هستند.