۱۰۰ پروژه حوزه ارتباطات در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: همزمان با هفته دولت، ۱۰۰ پروژه حوزه ارتباطات با بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرام حیدری اظهار داشت: اتصال ۴۳ روستای استان به اینترنت […]

۱۰۰ پروژه حوزه ارتباطات در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: همزمان با هفته دولت، ۱۰۰ پروژه حوزه ارتباطات با بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرام حیدری اظهار داشت: اتصال ۴۳ روستای استان به اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه، ارتقای ۲۲ سایت شهری به ۴G، ایجاد پنج سایت جدید شهری از جمله طرح های قابل افتتاح در هفته دولت است.

وی اضافه کرد: توسعه یک هزار و ۹۵۲ پورت ADSL/VDSL، اجرای ۸۶ کیلومتر فیبرنوری روستایی، ایجاد و توسعه ۱۶ مرکز خدمات بانکی در سطح استان، اضافه شدن ۱۲ خودرو به ناوگان توزیع مرسولات پستی استان از مهمترین طرح هایی است که هفته دولت به بهره برداری رسید.

حیدری یادآور شد: امسال پروژه های متعددی در راستای توسعه حوزه ارتباطات به ویژه ارتباطات روستایی در دست اقدام است که امیدوارم با تلاش همکاران این حوزه و حمایت وزارت ارتباطات این امر محقق شود.

وی ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار کردستان را ۱۰۴.۲۶ درصد و این رقم را در کشور ۱۱۱.۵۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: استان در این حوزه رتبه ۱۹ کشور را دارد.

به مناسبت هفته دولت، ۵۹۱ طرح در بخش‌های مختلف نیرو، آموزشی، بهداشت و درمان و اقتصادی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان در استان کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

از دوم تا هشتم شهریور به هفته دولت نامگذاری شده است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان