آیت‌الله رحیمیان از علمای اصفهان در شب تاسوعای حسینی به ملکوت اعلی پیوست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌اللّه حاج شیخ یدالله رحیمیان از علمای اصفهان در شب تاسوعای حسینی به ملکوت اعلی پیوست. آن عالم ربانى عمر بابرکت خود را در راه انقلاب، مکتب فقهى، اخلاقى و معنوى صرف کرد. مراسم تشییع […]

آیت‌الله رحیمیان از علمای اصفهان در شب تاسوعای حسینی به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌اللّه حاج شیخ یدالله رحیمیان از علمای اصفهان در شب تاسوعای حسینی به ملکوت اعلی پیوست.

آن عالم ربانى عمر بابرکت خود را در راه انقلاب، مکتب فقهى، اخلاقى و معنوى صرف کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم یدالله رحیمیان ششم مرداد بعد از اقامه‌ نماز جمعه از مصلی اصفهان به سمت گلستان شهدا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج شیخ یدالله رحیمیان دستجردی در سال ۱۳۰۰ شمسی در محله «دستگرد خیار» اصفهان متولد می‌شوند. وی در نوجوانی ضمن کمک به پدر در امور کشاورزی، به فراگیری علوم ابتدایی پرداخته و در مقطعی به خاطر طبع روانی که در شعر داشته به همراه دایی، مرحوم وحید دستجردی به تهران می‌رود و در مجله ارمغان به همکاری می‌پردازد.

بعد از مدتی به اصفهان مراجعت و به حوزه علمیه اصفهان وارد شده و نزد عالمان بزرگی چون آیت‌الله سید محمد حسین شریعت درچه‌ای، آیت‌الله شیخ محمد حسن عالم نجف‌آبادی، عارف واصل آیت‌الله میرزا علی آقا شیرازی، حضرت آیت الله ملاحسینعلی صدِّیقَین، آیت‌الله عبدالحسین طیب صاحب تفسیر گران‌سنگ اطیب‌البیان و آیت‌الله سید حسین خادمی تلمذ کرده و علاوه بر بهره علمی از محضر این بزرگان، از خصوصیات معنوی و انفاس قدسی هر یک از این اساتید برجسته، بهره‌های فراوانی به دست می‌آورد.

سپس راهی حوزه علمیه قم شده و در درس مرجع تشیع آیت‌الله‌العظمی بروجردی و علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی (ره) حاضر می‌شود. در همین دوران است که وی به دستور مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) کتاب «منتقی‌الجمان فی احادیث الصحیح والحسان» تألیف صاحب معالم را برای اولین بار تصحیح و تحقیق می‌کند. پس از مراجعت به اصفهان ضمن وعظ و خطابه به تدریس سطوح عالیه حوزه علمیه می‌پردازد.

در دوران مبارزات و نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره)، آیت‌الله رحیمیان از اولین روحانیونی است که از سال ۱۳۴۰ مردم را به تقلید از حضرت امام (ره) فرا خوانده و از مرجعیت امام با افتخار و غرور یاد می‌کند و به دنبال آزادی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳، مجلس جشن باشکوهی در دستجرد برگزار می‌کند که منجر به دستگیری و زندانی شدنش می‌شود.

از همان سال‌ها تا سال‌های آغازین پیروزی انقلاب، منزل محقر این عالم دینی همواره محل رفت‌وآمد بزرگان حوزه و روحانیون مبارز بوده و علاوه بر علمای اصفهان، شخصیت‌هایی مانند مرحوم شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید آیت، شهید مدنی، شهید باهنر، علامه امینی، مرحوم فلسفی، مرحوم ربانی شیرازی و بسیاری از بزرگان دیگر به این منزل رفت‌وآمدهای مکرر داشته‌اند.

این روحانی برجسته یکی از محوری‌ترین وکلای امام (ره) و سایر مراجع در امور وجوه شرعیه و امور حسبیه در اصفهان بوده و سال‌ها است به کلیه طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان و برخی استان‌های مجاور شهریه پرداخت می‌کند.

قریب هفتاد سال وعظ و خطابه در عرصه منبر، برنامه بسیار موفق و پر استقبال بیان احکام در رادیوی اصفهان به مدت ۲۵ سال به طور مستمر، تأسیس و ساخت چند مسجد، تأسیس و مدیریت موفق مدرسه علمیه خواهران در اصفهان به نام مدرسه‌الریحانه از جمله کارکردها و خدمات اجتماعی این مبلغ و استاد فرزانه حوزه علمیه اصفهان است