آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه با انتشار فهرست سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در منطقه تِوِر روسیه تائید کرد که یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر هم در این لیست حضور داشته است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، این آژانس فهرست اسامی مسافران و خدمه هواپیمای امبرائر که شامگاه چهارشنبه در مسیر […]

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه با انتشار فهرست سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در منطقه تِوِر روسیه تائید کرد که یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر هم در این لیست حضور داشته است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، این آژانس فهرست اسامی مسافران و خدمه هواپیمای امبرائر که شامگاه چهارشنبه در مسیر مسکو – سن پترزبورگ سقوط کرد را منتشر کرد که در این فهرست، نام یوگنی پریگوژین نیز دیده می‌شود.
بنا بر این گزارش، دیمیتری اوتکین،‌ سرگئی پروپوستین، اوگنی ماکاریان، الکساندر توتمین، والری چکالوف و نیکولای ماتیوسیف از دیگر مسافران این پرواز بودند.
همچنین بنا بر فهرست اعلام شده،‌ الکسی لوشین و رستم کریموف خلبان و کمک خلبان و کریستینا راسپپووا مهماندار این هواپیما بودند.
بنا بر این گزارش، چکالوف پیش از این در لیست‌های تحریمی آمریکا به عنوان فرد نزدیک به پریگوژین ذکر شده بود.
آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه خاطرنشان کرد: پرواز هواپیمای امبرائر-۱۳۵ (EBM-۱۳۵BJ) بر اساس مجوز استفاده از حریم هوایی صادر شده به روش مقرر انجام شد.
بنا بر گزارش منابع خبری روس، جت تجاری امبرائر ۱۳۵ متعلق به شرکت MNT-Aero بود که فعالیت اصلی آن اجاره هواپیما و تجهیزات هوانوردی است.

صلیبی که در مقر واگنر دیده شد
در پی اعلام خبر جان باختن رئیس گروه واگنر، تصویری در شبکه های اجتماعی بازنشر شد که حکایت از آن داشت که پنجره های مرکز گروه واگنر در سن پترزبورگ به شکل صلیب روشن شد.

آغاز به کار کمیسیون ویژه در روسیه برای بررسی سانحه سقوط هواپیما
آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه همچنین در اطلاعیه ای اعلام کرد که ️کمیسیون ویژه ای برای بررسی شرایط و علل سانحه سقوط هواپیما در منطقه تور، آغاز به کار کرد.
بر این اساس، این کمیسیون جمع آوری مطالب واقعی درباره آموزش خدمه، وضعیت فنی هواپیما، وضعیت هواشناسی مسیر پرواز، کار خدمات اعزام و تجهیزات رادیویی زمینی را آغاز کرده است.
این اطلاعیه می‌افزاید: در این مرحله، متخصصان همچنین باید ابزارهای کنترل عینی را برای رمزگشایی و تجزیه و تحلیل جعبه سیاه هواپیما بیابند.

اینترفکس: بقایای ۱۰ سرنشین هواپیما پیدا شد
اینترفکس روسیه به نقل از یک منبع در خدمات اورژانس این کشور گزارش داد که بقایای همه ۱۰ سرنشین هواپیما پیدا شده و عملیات جستجو تکمیل شده است.

وزارت شرایط اضطراری روسیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که یک هواپیمای خصوصی هنگام پرواز از مسکو به سن پترزبورگ سقوط کرد.
بنا براین گزارش، ۱۰ نفر از جمله ۳ خدمه در هواپیما بودند. بر اساس اطلاعات اولیه همه سرنشینان هواپیما کشته شدند.
با وجود قرار داشتن نام پریگوژین رئیس گروه واگنر در فهرست اسامی مسافران این پرواز، منابع رسمی روسیه در ساعات اولیه پس از این اتفاق، این خبر را تأیید نکردند، هرچند برخی کانال های تلگرامی نزدیک به این گروه از جان باختن وی در این حادثه سخن گفته بودند. پرواز دومین هواپیمای منتسب به پریگوژین بر فراز مسکو ، شبهاتی را درباره حضور پریگوژن در این هواپیما ایجاد کرده بود.
رئیس گروه واگنر اسفندماه سال گذشته فرماندهان ارتش روسیه را به «خیانت» متهم کرده بود.
پریگوژین رئیس گروه واگنر که پیشتر آشپز شخصی پوتین رئیس جمهور روسیه بود، در تیرماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای ارتش روسیه را به حمله علیه مواضع این گروه به جای حمله به مواضع نیروهای اوکراینی متهم کرد. وی همچنین مدعی تصرف پایگاه‌های نظامی شهر روستوف شد و نیروهای خود را به سمت مسکو روانه کرد. وزارت دفاع روسیه و شخص پوتین، پریگوژین را به خیانت متهم کردند.
شورش گروه واگنر بعد از چند روز با وساطت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس پایان یافت.