استقبال از فیلم‌های کمدی توسط مخاطبان و تضمین فروش حداقلی آن‌ها در گیشه موجب شده است تا تولید آثار کمدی برای بخش خصوصی در اولویت قرار بگیرد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رقم فروشی که امسال برای فیلم «فسیل» و در چند سال اخیر برای فیلم‌های «دینامیت» و «بخارست» رقم خورده باعث شده […]

استقبال از فیلم‌های کمدی توسط مخاطبان و تضمین فروش حداقلی آن‌ها در گیشه موجب شده است تا تولید آثار کمدی برای بخش خصوصی در اولویت قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رقم فروشی که امسال برای فیلم «فسیل» و در چند سال اخیر برای فیلم‌های «دینامیت» و «بخارست» رقم خورده باعث شده است تا کمدی سازها تمایل بیشتری برای ساخت این نوع آثار داشته باشند و با جدیت بیشتری مشغول به کار باشند.

این روزها ۱۲ فیلم کمدی آماده اکران یا در حال سپری کردن مراحل مختلف تولید هستند؛ برخی آماده نمایش شده‌اند، برخی در مرحله فیلم برداری‌اند و تعدادی هم مراحل پیش تولید و پس تولید را پشت سر می‌گذارند؛ از «ویلای ساحلی» جدیدترین فیلم «کیانوش عیاری» تا «تگزاس ۳» که قرار است کارگردان موفق سینمای کمدی یعنی «سیدمسعود اطیابی» آن را بسازد.

هم اکنون سه فیلم کمدی آماده نمایش هستند و در نوبت اکران به سر می‌برند. فیلم «ویلای ساحلی» به کارگردانی «کیانوش عیاری» با بازی «رضا عطاران»، «پژمان جمشیدی» و «ریما رامین‌فر» جلوی دوربین رفته است.

دیگر کمدی آماده نمایش فیلم «هتل» است که به کارگردانی «سیدمسعود اطیابی» و تهیه‌کنندگی «محمد شایسته» در نوبت اکران به سر می‌برد. «رقصنده» که به احتمال زیاد با نام جدید «قاتل بروسلی» اکران خواهد شد سومین فیلم کمدی آماده نمایش است؛ این فیلم به کارگردانی «بهمن گودرزی» و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و «احسان ظلی‌پور» مراحل تولید خود را سپری کرده است. «رقصنده» یا همان «قاتل بروسلی» از جمله تولیداتی است که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در مرحله فیلم‌برداری متوقف شد و بعد از پایان پاندمی، قسمت‌های باقی مانده آن جلوی دوربین رفت.

«ابراهیم عامریان» بعد از همکاری موفقیت آمیزی که با «کریم امینی» و «بهرام افشاری» داشت، فیلم دیگری با نام «جلبک» را که به تازگی به «مرد عینکی» تغییر نام داده با حضور آن‌ها وارد مرحله تولید کرد. این فیلم مدتی است فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده و در حال طی کردن مراحل فنی است و به زودی آماده نمایش خواهد شد.

علاوه بر «مرد عینکی»، فیلم «قیف» به کارگردانی «محسن امیریوسفی» و تهیه‌کنندگی «سعید ملکان» هم در مراحل فنی به سر می‌برد. «رضا عطاران» نقش اول فیلم «قیف» را برعهده دارد. «تمساح خونی» نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» همراه با فیلم‌های «پول پارتی» به کارگردانی «سعید سهیلی» و «گلادیاتور» به کارگردانی «مصطفی تقی‌زاده» از جمله فیلم‌های کمدی هستند که وارد مرحله فیلمبرداری شده‌اند. فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی «سروش صحت» و تهیه‌کنندگی «مصطفی احمدی» هم طی همین روزها فیلمبرداری خود را آغاز خواهد کرد.

«حسین دوماری» قرار است نخستین فیلم مستقل خود با نام «کوکتل مولوتوف» را در ژانر کمدی بسازد. این فیلم آخرین مراحل پیش تولید خود را سپری می‌کند. «زودپر» به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» هم در مرحله پیش تولید قرار دارد. «تگزاس ۳» به کارگردانی «مسعود اطیابی» هم مدتی است پیش تولید خود را شروع کرده و آغاز فیلمبرداری آن ا بعد ازپایان تولید سریال «نیسان آبی ۲» خواهد بود.