فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود، گفت: از فردا – ۲۷ مهر ماه – یگان‌های زرهی، نیروی مخصوص، بالگردها و پهپادها رزمی وارد عمل می شوند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه […]

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود، گفت: از فردا – ۲۷ مهر ماه – یگان‌های زرهی، نیروی مخصوص، بالگردها و پهپادها رزمی وارد عمل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه روز سه شنبه درباره مراحل دومین روز از این رزمایش اظهار کرد: ما امروز برنامه ستون‌کشی و استقرار نیروهای خودمان را در منطقه رزمایش داریم که این بخش از ساعت ۶ صبح امروز آغاز شده و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

وی افزود: عملیات‌های پیش‌بینی شده برای روز سوم نیز طبق برنامه از صبح فردا (چهارشنبه ۲۷ مهر) انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی به این رزمایش، ‌مبنی بر اینکه رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در چه روزی به اوج خود خواهد رسید، بیان کرد: هر روز این رزمایش اوج آن است. دیروز تجمع نیروها و تجهیزات را شاهد بودیم و امروز هم که شاهد اعزام تجهیزات و ستون‌کشی به منطقه رزمایش هستیم.

وی ادامه داد: ستون‌کشی یکی از مراحل بسیار سخت رزمایش است، ‌چرا که تجهیزات باید با یک نظم خاصی از محورها و جاده‌ها عبور کنند که ملاحظات خاص خود را دارد و تا عصر امروز نیز به لطف خدا به سلامتی انجام خواهد شد.

سردار پاکپور با بیان اینکه در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود، گفت: فردا یگان های زرهی، نیروی مخصوص، بالگردها و پهپادها رزمی وارد عمل خواهند شد.

رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ۲۵ مهر ماه در منطقه عمومی ارس واقع در شمال استان های آذربایجان‌شرقی و اردبیل آغاز شد؛ این رزمایش در راستای اجرای ماموریت های سپاه پاسداران اقنلاب اسلامی مطابق با تقویم ابلاغی سالانه و به منظور ارتقای آمادگی رزمی نیروی زمینی طراحی شده است.

عملیات هلی‌برن چتربازی، عملیات تاخت شبانه، عملیات رزمی بالگردها، عملیات پهپادهای رزمی و انتحاری و همچنین احداث پل بر روی رودخانه ارس، تصرف و کنترل جاده‌های مواصلاتی و تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی از بخش‌های مختلف این رزمایش است.