در حالی که یکی از شعارهای دولت مردمی آیت الله رئیسی، شایسته سالاری، نخبه سالاری، جوانگرایی و تخصص گرایی است و انتصابات فامیلی در دولت بارها تکذیب شده است، اما خبرهای خوشی از وزارت تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی شنیده نمی شود و وزیر تعاون در یک روز دو نفر از اقوام نزدیک خود […]

در حالی که یکی از شعارهای دولت مردمی آیت الله رئیسی، شایسته سالاری، نخبه سالاری، جوانگرایی و تخصص گرایی است و انتصابات فامیلی در دولت بارها تکذیب شده است، اما خبرهای خوشی از وزارت تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی شنیده نمی شود و وزیر تعاون در یک روز دو نفر از اقوام نزدیک خود را به دو سمت منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شعارها و برنامه های دولت، در جلسه رای اعتماد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی قول داده بود که در انتصابات وزارتخانه و زیر مجموعه ها، شایسته سالاری را رعایت کند.
پس از انتقادات زیاد از انتصابات فامیلی و خانواده سالاری در دولت سیزدهم، این موضوع بارها تکذیب شد. بعنوان مثال سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در ۱۷ آبان در مصاحبه ای گفت که «آیت الله رئیسی تاکید کردند که هیچ خط قرمزی نداریم و کسی نباید در انتصابات خلاف ضابطه عمل کند. فعالان سیاسی، نمایندگان محترم و رسانه ها اگر مواردی از فامیل گرایی را سراغ دارند، یا اینکه مسئولی در دولت اقوام خود را خارج از شایستگی و ضابطه انتصاب کرده است، اطلاع دهند حتما پیگیری می شود، چرا که تردید نکنید بنای دولت بر شایسته سالاری و قانون مداری است».
با این وجود سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها یک هفته بعد از رای اعتماد یعنی در چهارم آبان در یک روز به دو نفر از بستگان خود، حکم داد.
وی علیرضا عسگریان را بعنوان دستیار ویژه خود و حجت کاظمی را بعنوان سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد منصوب کرد.
ظاهرا عسگریان که رابطه نزدیکی با مرتضوی دارد، پس از انتصاب بعنوان دستیار ویژه وزیر، حجت کاظمی از بستگان خود را فراموش نکرده و وی را با لیسانس پرستاری بر مدیریت هلدینگ اقتصادی فولاد نشاند.
امید است دولت فعال و مردمی جناب آقای دکتر رئیسی، در این موضوع نیز مماشات نکرده و در صورت صحت این خبر، برخورد جدی با خاطیان از سوی رئیس دولت صورت گیرد.