پیگیر اختصاص حقابه فضای سبز اصفهان هستیم نورصالحی با اشاره به اینکه بدنبال حل مساله آب اصفهان از طریق راه‌حل‌های فنی هستیم اظهار کرد: در این راستا پیگیر اختصاص حقابه پنج هزار هکتار فضای سبز و ۳۰۰ کیلومتر مادی اصفهان در کنار تامین حقابه تالاب گاوخونی هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد […]

پیگیر اختصاص حقابه فضای سبز اصفهان هستیم

نورصالحی با اشاره به اینکه بدنبال حل مساله آب اصفهان از طریق راه‌حل‌های فنی هستیم اظهار کرد: در این راستا پیگیر اختصاص حقابه پنج هزار هکتار فضای سبز و ۳۰۰ کیلومتر مادی اصفهان در کنار تامین حقابه تالاب گاوخونی هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد نورصالحی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه در آغاز سال سوم فعالیت شورای ششم هستیم، اذعان کرد: در این راستا مراحل انتخابات هیئت رئیسه را پشت سر گذاشتیم و کار بدون وقفه ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای سال سوم با همراهی بیشتر شهروندان با توان و انرژی بالاتر به نیازهای شهر خواهیم پرداخت در این راستا به دنبال برطرف‌کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خدمت‌رسانی به مردم این کلان‌شهر هستیم.

نورصالحی در مورد پروژه های انجام شده در مناطق محروم بین کرد: در مورد محلات محروم از بودجه ۱۴۰۱ آغاز شد و در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان جذب شد و بخشی از بودجه مناطق نیز در محلات استفاده شد؛ امسال این عدد در حوزه به محلات به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و از حدود ۹۰ محله کمتر برخوردار در شهر که در کل ۱۵ منطقه پراکنده است، در هر محله در سال گذشته و امسال حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان بودجه قرار داده شد.

وی افزود: این مورد سقفی ندارد و موضوع آن انجام پروژه‌های مختلفی است که محله را تا حدودی فعال و با نشاط کرده که در این باره در هر محله نیازهای مختلفی وجود دارد؛ عموما این پروژه‌ها در مقیاس شهری بزرگ نیستند اما برای محله به دلیل تماس نزدیک مردم بسیار به چشم می‌خورد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد آت سوزی سریالی درختان اظهار کرد: اگر چه حتی آتش سوزی یک درخت هم خوب نیست ولی مورد درختان خوشبختانه به طور گسترده نبوده و اگر تیم های شهرداری برسند پیگیری میکنند ولی حتی یک درخت هم اضافه است و ما پیگیر هستیم و برخورد میکنیم و البته همکاری سایر دستگاه ها نیز مورد اهمیت است.

نورصالحی بیان کرد: به دنبال ایجاد مدیریت بافت تاریخی هستیم و در شورای عالی بافت تاریخی پیگیر مسائل مرتبط با بافت تاریخی هستیم و اگر این مدیریت ایجاد شود یکی از کارهای آن محافظت از بافت های تاریخی است. مهم این است که جریانی راه بیندازیم که بناهای تاریخی که در حال تخریب هستند باز سازی شود.
نورصالحی با اشاره به اینکه بدنبال حل مساله آب اصفهان از طریق راه‌حل‌های فنی هستیم اظهار کرد: در این راستا پیگیر اختصاص حقابه پنج هزار هکتار فضای سبز و ۳۰۰ کیلومتر مادی اصفهان در کنار تامین حقابه تالاب گاوخونی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری ۲٠ هزار میلیارد تومان و بودجه حمل‌ونقل ۸,۱۰۰ میلیارد تومان است که چهار هزار میلیارد تومان آن مربوط به مترو است، با توجه به اهمیت این موضوع تا پایان سال پنج هزار میلیارد تومان دیگر بودجه به حوزه حمل‌ونقل افزوده خواهد شد.

وی اظهار کرد: از بودجه شهرداری اصفهان نیز دو هزار میلیارد آن مخصوص پروژه‌های فرهنگی است.

نورصالحی اضافه کرد: دولت در این خصوص اوراق مشارکتی ۵۰ هزار میلیاردی به شهرها ارائه می داده است که هم اکنون به دلیل توان مالی دولت این میزان اعتبار کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: اجرای کامل رینگ چهارم و خط دو مترو از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری است، در این راستا تلاش می‌کنیم زمان اجرای خط دوم مترو را کوتاه‌تر کنیم.

هفته آینده تونل خط ۲ متروی اصفهان به میدان قدس می‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هم اکنون در ۱۶ ایستگاه مراحل نازک‌کاری و سفت کاری انجام شده است، پیمانکاران پنج ایستگاه نیز انتخاب شده و هفته آینده تونل خط دوم مترو به میدان قدس می‌رسد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم خط دو مترو از سمت شمال هر چه زودتر تکمیل شود، افزود: در حال حاضر ۲۲۰ پروژه فعال عمرانی در شهر وجود دارد که اغلب ممکن است در محلات باشد و به چشم شهروندان نیاید و یا کمتر ببینند.

خبرنگار: الهام خانی