رئیس‌جمهور فرانسه که در روزهای اخیر، مواضع تندی را علیه کشورمان اتخاذ کرده و مدعی شده بود که باید از آشوبگران ایرانی در کف خیابان حمایت کرد، حالا با یکی از بزرگترین سرکوب‌های خشن معترضین توسط پلیس تحت هدایت و حمایت خود روبروست. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،مکرون رئیس […]

رئیس‌جمهور فرانسه که در روزهای اخیر، مواضع تندی را علیه کشورمان اتخاذ کرده و مدعی شده بود که باید از آشوبگران ایرانی در کف خیابان حمایت کرد، حالا با یکی از بزرگترین سرکوب‌های خشن معترضین توسط پلیس تحت هدایت و حمایت خود روبروست.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،مکرون رئیس جمهور فرانسه،سیاستمداری که از ابتدای حضور مجدد در کاخ الیزه، هر روز با یک بحران اجتماعی روبرو بوده و هر روز شاهد اعتراض گسترده مردم در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور بوده است.

مکرون در هفته‌های اخیر به یکی از سران سیاسی مخالف کشورمان تبدیل شده که مواضع تندی را علیه ایران و در حمایت از آشوب در خیابان‌های تهران مطرح کرده است. رئیس‌جمهور فرانسه همچنین در یک پیام توئیتری نوشت: «برای زنانی که دلیرانه شروع به انداختن چادرها کرده‌ و مقابل سربازان می‌روند، برای جوانان و مردانی که برای حقوق زنان، آنچه که جهانی است، می‌جنگند.»این مواضع مکرون در حالی مطرح شده که از ابتدای این هفته، خیابان‌های مختلف پاریس شاهد خشونت بی‌سابقه پلیس فرانسه علیه معترضین به وضعیت معیشتی بوده است. هزاران نفر از مردم فرانسه از ابتدای این هفته در اعتراض به گرانی کالاها و افزایش قیمت‌ها و تورم در پایتخت این کشور دست به تظاهرات زده‌اند.

این تظاهرات در حالی آغاز شده که کشور فرانسه هم‌اکنون شاهد اعتصابات کارمندان برخی از راکتورهای هسته‌ای شرکت “ای.دی.اف” فرانسه است و شاخه‌های اتحادیه‌های مختلف از جمله در بخش راه‌آهن و بخش خودروسازی فرانسه اعلام کرده‌اند روز سه‌شنبه‌ آینده در یک اعتصاب فراگیر شرکت خواهند کرد.