مسئولان دانشگاه تهران کوتاه آمدند/ کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود مسئولان دانشگاه تهران در حالیکه اعلام کرده بود کلاس‌های دانشگاه پس از تعطیلات نوروز تا مدتی غیرحضوری می‌شود، از این تصمیم برای رضایت دانشجویان کوتاه آمدند و کلاس‌ها را حضوری اعلام کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مسأله از آنجا آغاز شد که مسوولان […]

مسئولان دانشگاه تهران کوتاه آمدند/ کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود

مسئولان دانشگاه تهران در حالیکه اعلام کرده بود کلاس‌های دانشگاه پس از تعطیلات نوروز تا مدتی غیرحضوری می‌شود، از این تصمیم برای رضایت دانشجویان کوتاه آمدند و کلاس‌ها را حضوری اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مسأله از آنجا آغاز شد که مسوولان دانشگاه تهران به دلایلی تصمیم گرفتند که کلاس‌های دانشگاه پس از تعطیلات نوروز از ۱۴ فروردین تا ۷ اردیبهشت به صورت غیرمجازی برگزار شود، این تصمیم در اطلاعیه‌ای در روز چهارم اسفندماه به اطلاع دانشجویان رسید.

در ابتدا علت غیرحضوری شدن کلاس‌ها، همزمانی با ماه مبارک رمضان و مشکلات موجود در بلیط بازگشت دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد.

پس از اعلام این موضوع، دانشجویان دانشگاه واکنش‌های منفی نشان دادند و حتی تشکل‌های دانشجویی بیانیه صادر کردند و خواستار تجدیدنظر در تصمیم هیأت رئیسه دانشگاه شدند.

مسوولان دانشگاه دلایل بیشتری را برای این تصمیم‌شان مطرح کردند اما با قانع نشدن دانشجویان برای رفاه حال دانشجویان از تصمیم خود کوتاه آمدند.

علیرضا وجهی معاون امور دانشجویی دانشگاه تهران دلیل این امر را مشکلات مالی دانشگاه برای برگزاری حضوری کلاس‌ها عنوان کرد و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران چند علت را برای تعطیلی دانشگاه بیان کرد.

مقیمی عنوان کرد که عملا حضور اکثریت دانشجویان در هفته اول در محیط دانشگاه امکان‌پذیر نخواهد بود و در هفته دوم نیز همزمانی با شب‌های قدر و تعطیلی روز چهارشنبه، کلاس‌های حضوری بایستی با تاخیر برگزار شود و عملا کمیت و کیفیت آموزش حضوری نیز بسیار پایین خواهد بود.

به گفته وی، همچنین در هفته چهارم نیز به علت تعطیلی روز‌های یکشنبه و دوشنبه عید سعید فطر و مراجعت دانشجویان به محل سکونت عملا کلاس‌های حضوری تعطیل خواهد شد از این رو تصمیم بر این شد که اگر در مقطعی در هزینه رفاهی دانشجویی همچون تغذیه و هزینه نگهداری تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، صرفه جویی شود، در مقاطع دیگر صرف ارتقا کیفیت خدمات رفاهی دانشجویی خواهد شد.

البته دلایل دیگری از جمله تعمیر تاسیسات و ساختمان‌های فرسوده خوابگاه‌ها نیز برای این تصمیم‌گیری عنوان شد.

با اعلام این دلایل نیز دانشجویان قانع نشدند و همچنان از مسوولان دانشگاه خواستند که کلاس‌ها حضوری برگزار شود، مسوولان دانشگاه تهران در برابر خواسته دانشجویان کوتاه آمدند و تصمیم گرفتند در راستای جلب رضایت دانشجویان از تصمیم خود صرفنظر کنند.

براین اساس، روابط عمومی دانشگاه تهران امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۲/۳۷۰۶۷۱ مورخ ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ و بر اساس تصمیم هیأت رئیسه دانشگاه، ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری خواهد بود.