شهردار قم گفت: تقاضا می‌کنیم مجلس و دولت ظرفیت مدیریت شهری را بشناسند، چراکه شناخت ظرفیت‌های مدیریت شهری قطعاً موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدمرتضی سقائیان نژاد در جریان سفر به اصفهان اظهار کرد: برگزاری نشست‌هایی مانند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران موجب تبادل اطلاعات و تجربیات می‌شود اما […]

شهردار قم گفت: تقاضا می‌کنیم مجلس و دولت ظرفیت مدیریت شهری را بشناسند، چراکه شناخت ظرفیت‌های مدیریت شهری قطعاً موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدمرتضی سقائیان نژاد در جریان سفر به اصفهان اظهار کرد: برگزاری نشست‌هایی مانند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران موجب تبادل اطلاعات و تجربیات می‌شود اما نباید انتظار و توقع بالایی از آن داشته باشیم چراکه ماهیت برنامه‌های شهری پیچیده است و قاعدتاً در یک جلسه چند ساعته نمی‌توان تمام مسائل را مورد بررسی قرار دهیم.
شهردار اسبق اصفهان با اشاره به برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ و مدیریت جامع یکپارچه شهری به عنوان دستورات این جلسه، افزود: در این نشست‌ها می‌توان برخی مشکلات و همچنین چالش‌های گذشته را مطرح و به سمت و سوی اولویت‌ها برویم و تقاضا کنیم مجلس و دولت ظرفیت مدیریت شهری را بشناسند، چراکه شناخت ظرفیت‌های مدیریت شهری، قطعاً موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود.
شهردار قم با اشاره به اینکه ۷۱ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند، افزود: بالای ۸۰ و یا ۹۰ درصد جمعیت برخی کلان‌شهرها شهرنشین هستند، بنابراین باید جایگاه این جمعیت را در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ در نظر بگیریم.
او ابراز امیدواری کرد که برنامه ریزی‌های صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه و بودجه توام با واقعیت باشد.
سقائیان نژاد با بیان اینکه برخی برنامه‌هایی که در بودجه ۱۴۰۲ است، ابتدا باید در برنامه هفتم توسعه دیده شود، اظهار کرد: کشور تاکنون شش برنامه توسعه داشته است، اما باید دید چند درصد این برنامه‌ها اجرایی شده است.
او با تأکید بر اینکه نباید در برنامه هفتم توسعه سهم شهرها کم شود، گفت: امروز مسائل متعددی در برنامه ششم توسعه داشتیم، اما وقتی کمتر از ۳۰ درصد برنامه‌ها اجرایی شده چه انتظاری می‌توان از برنامه هفتم توسعه داشت.
شهردار قم گفت: انتظار داریم در برنامه هفتم توسعه اگر به شهرداری‌ها مسئولیتی داده می‌شود در کنار آن اعتبارات لازم نیز تخصیص یابد، بنابراین در برنامه هفتم توسعه آنچه از برنامه ششم باز مانده را باید اجرا کنیم و آنچه به نظر می‌رسد باید در برنامه هفتم باشد نیز گنجانده شود.
سقائیان نژاد گفت: در سرفصل‌های سیاست برنامه هفتم توسعه باید جایگاهی برای مدیریت شهری دیده شود چرا که دراین صورت مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی در کشور باز می‌شود و وظیفه مدیریت شهری مشخص خواهد شد.