دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم تاکید کرد دیگر صدور بیانیه کافی نیست و کشور سوئد باید تحریم دیپلماتیک و اقتصادی شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، بعدازظهر امروز (جمعه)، در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد بیانیه […]

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم تاکید کرد دیگر صدور بیانیه کافی نیست و کشور سوئد باید تحریم دیپلماتیک و اقتصادی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، بعدازظهر امروز (جمعه)، در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد بیانیه صادر کرد.

طبق گزارش دفتر اطلاع‌رسانی انصارالله، این جنبش اعلام کرد: «ما موضع مسئولانه عراق در قبال کشور جنایتکار سوئد را تحسین می‌کنیم. از کشورهای جهان اسلام می‌خواهیم برای بازداشتن سوئد و کشورهایی که از اهانت‌کنندگان به دین، نمادها و مقدسات اسلامی ما محافظت می‌کنند، این کشورها را تحریم دیپلماتیک و اقتصادی کنند.»

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «در شرایطی که جنایت سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم در سوئد تکرار شده است، بیانیه‌های محکوم‌کننده دیگر کافی نیستند. اهانت‌ها به اسلام و مقدسات ما به یک اقدام برنامه‌ریزی‌شده تبدیل شده که لابی یهودی-صهیونیستی در ورای آن قرار دارد، لابی‌ای که غرب کافر را کنترل می‌کند.»

دفتر سیاسی انصارالله همچنین تاکید کرد: «بر این امت واجب است که مواضع عملی قدرتمندی علیه اهانت‌کنندگان به قرآن کریم اتخاذ کند و آن‌ها را تحریم دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی نماید. از مردمان این امت می‌خواهیم که به دولت‌هایشان برای اتخاذ گام‌های عملی مؤثر علیه سوئد جنایتکار فشار بیاورند تا این درس عبرتی برای دیگران باشد.»

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی‌الاصل مقیم سوئد که طی هفته‌های اخیر اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، ظهر روز پنجشنبه ۲۰ جولای، پس از دریافت مجوزهای لازم از پلیس سوئد، برای دومین بار، به قرآن کریم اهانت کرد.

این اقدام با واکنش شدید کشورهای اسلامی همراه شد. بسیاری از کشورها سفرای و کاردارهای سوئد را احضار کردند و یادداشت‌های اعتراضی شدیداللحنی به آن‌ها تسلیم کردند.

اما کشور عراق به احضار سفیر بسنده نکرد و دستور خروج دیپلمات‌های سوئدی از این کشور را صادر کرد. «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به وزارت امور خارجه این کشور دستور داد تا کاردار عراق را از سفارت این کشور در استکهلم فرا بخوانند. به دنبال این دستور، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق خبر داد که دستور بازگشت سفیر عراق از استکهلم و اطلاعیه خروج سفیر سوئد از بغداد صادر شده است