سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز: رفع مشکل کمبود تاکسی و فرسودگی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان ،امیر صفی‌خانی گفت: در این کلانشهر نه تنها با کمبود تاکسی مواجه هستیم، بلکه ۸۸ درصد آن‌ها بیش از ۱۰ سال عمر […]

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز: رفع مشکل کمبود تاکسی و فرسودگی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان ،امیر صفی‌خانی گفت: در این کلانشهر نه تنها با کمبود تاکسی مواجه هستیم، بلکه ۸۸ درصد آن‌ها بیش از ۱۰ سال عمر دارند و به دلیل فرسودگی باید اسقاط شوند.وی مشخصه خودرو‌های زرد تاکسی را پلاک “ت” عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و ۹۴۵ تاکسی اسمی در اهواز وجود دارد که ۷۳ خودرو از این تعداد، ون هستند، همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خودروی خط‌دار نیز برای جابه‌جایی مسافر سامان‌دهی شده‌اند.

صفی خانی با بیان اینکه چنین شیوه‌ای فقط در اهواز وجود دارد، ادامه داد: تعداد استاندارد تاکسی در این کلانشهر ۱۰ هزار دستگاه است، اما شاهد کمبود شدید تاکسی هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز تعداد سفر‌های روزانه را ۲ میلیون سفر اعلام و اضافه کرد: تعدادی از این سفر‌ها باید به وسیله ناوگان حمل و نقل از جمله مترو و اتوبوس انجام شود، ولی با توجه به تکمیل نشدن قطار شهری و کمبود شدید اتوبوس، مردم باید به وسیله تاکسی جابه‌جا شوند.

این مقام مسئول می‌گوید: در چنین شرایطی، مسافران به وسیله خودرو‌های شخصی، خودرو‌های سامان‌دهی شده یا خودرو‌های شخصی جابه‌جا می‌شوند.این مقام مسئول می‌گوید: در چنین شرایطی، مسافران به وسیله خودرو‌های شخصی، خودرو‌های سامان‌دهی شده یا خودرو‌های شخصی جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مساله حمل و نقل عمومی با زندگی و رفاه مردم در ارتباط است، تاکید کرد: باید این مشکل مهم حل شود.

به گفته صفی خانی؛ حل این مسائل تنها از سوی سازمان تاکسیرانی قابل حل نیست و تولیدکنندگان تاکسی باید وضعیت اهواز را ویژه ببینند، ضمن اینکه بانک‌های خوزستان نیز باید با اختصاص وام به رانندگان، شرایط خرید خودرو را تسهیل کنند.