در شرایط فعلی، بهترین کار، کار فرهنگی است آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار ائمه جماعت مناطق شهرداری اصفهان ضمن ابراز خردسندی از فعالیت ائمه جماعات همکار با شهرداری اصفهان اظهار داشت: این که شهرداری اصفهان توانسته مجموعه ای از روحانیون را جمع نماید، بسیار کار اساسی بوده است. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

در شرایط فعلی، بهترین کار، کار فرهنگی است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار ائمه جماعت مناطق شهرداری اصفهان ضمن ابراز خردسندی از فعالیت ائمه جماعات همکار با شهرداری اصفهان اظهار داشت: این که شهرداری اصفهان توانسته مجموعه ای از روحانیون را جمع نماید، بسیار کار اساسی بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امام جمعه اصفهان با بیان حضور روحانیون در روستاها و مناطق محروم گفت: تعداد روحانیون فعال در طرح هجرت بلند مدت استان حدود ۵۰۰ نفر می باشد که با صبر و ازخودگذشتگی به روستاهای محروم می روند و مشغول تبلیغ هستند، لذا این که در شهرداری اصفهان این جمع از روحانیت وجود دارد کار بسیار اساسی و خوبی است.
وی افزود: بهترین کار، کار فرهنگی است و اگر روحانیت و حوزه علمیه نبود هیچ چیز نداشتیم، از همین رو است که دشمن نیز با روحانیت دشمنی دارد، زیرا می داند که این روحانیت است که مردم را برای مقابله با دشمنان آماده روحی می کند و هر زمان قیامی شده در رأس آن روحانیت بوده است.
عضو خبرگان رهبری مقایسه زمان حال با دوران پهلوی را نادرست عنوان کرد و گفت: این که برخی می گویند بی حجابی وجود دارد و مانند زمان پهلوی است، از روی ناآگاهی است، چرا که در گذشته، مراکز فساد این گونه نبود و اکنون با وجود فضای مجازی اگر بتوانید جوان را نگه دارید کار بزرگی کرده اید، اکنون همان دوره ای است که ائمه اطهار(ع) درباره آن فرمودند” زمانی می آید که نگه داشتن آتش در کف دست، آسان تر از حفظ ایمان است”.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر فهم ها بیشتر شده، اما وسایل انجام گناه نیز بیشتر گشته و اگر بخواهیم کاری انجام دهیم بیش از پیامبران می توانیم اقدام کنیم ولذا نباید دلسرد شد، چرا که در همین زمان توانستیم این تعداد از مردم را در راه مستقیم به سوی خداوند قرار دهیم.
نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در خصوص مسئله تبلیغ عنوان کرد: مسیر تبلیغ همچنان جای کار بیشتری دارد، در حقیقت کار اساسی ما تبلیغ است و خواندن و یادگرفتن ، مقدمه تبلیغ می باشد وامام رضا(ع) نیز می فرماید “خدا رحمت کند فردی را که امر ما را زنده نگه می دارد و علوم ما را یاد می گیرد و به مردم تعلیم می دهد”
وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم نیز می فرماید ” فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَهٍ مِنْهُمْ طائِفَهٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ “تنها علمی که دستور یادگیری آن را خداوند در قرآن داده، فقه دین بوده و کار اصلی، تبلیغ است و اگر یک روحانی کار اصلی یعنی تبلیغ را انجام ندهد و آنچه که یاد گرفته به مردم نگوید همان شهریه نیز جایز نبوده است.
گفتنی است در ابتدای این دیدار علی قاسم زاده شهردار اصفهان گزارشی از فعالیت های فرهنگی شهرداری ارائه کرد و اظهار داشت: مناطقی در شهر اصفهان شکل گرفته است اما مسجد در آنها وجود ندارد، لذا در سال ۱۴۰۲ ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به ایجاد مسجد در این نقاط در نظر گرفته شد که در شورای شهر نام آن را “چشمه های نورانی” قرار دادند.
وی افزود: ۱۲ مورد از این نقاط شهری تحت عنوان «چشمه های نورانی» قطعی شده است ودر نقاطی از شهر که مسجد وجود ندارد هیئت امناء آن را فراهم کرده و کمک هایی در قالب زمین و یا تکمیل احداث مسجد انجام داده شده که ۱۲ مورد آن عملیاتی شده و در چهار مورد نیز عملیات احداث مسجد شروع شده است.
وی یادآور شد: در مناطقی که مساجدی وجود دارد اما نیمه کاره می باشند نیز به آنها کمک مالی شده و ۵۰ مسجد در این زمینه شناسایی گردید و شهرداری به آنها کمک می کند.
وی از دیگر اقدامات شهرداری را استقرار نمازخانه در فضای سبز و پارک ها عنوان کرد و ادامه داد: این نمارخانه ها تحت عنوان “فانوس های نورانی” نامگذاری شده و ۳۲ مورد آن شناسایی و از این موارد ۲۲ مورد جانمایی آن تعیین شده است.
قاسم زاده خاطر نشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که از پیش، بنای آن قرار داده شده کمک به مساجد در حوزه عمرانی است که ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای آن قرار داده شد و ۳۸ میلیارد تومان نیز برای کارهای فرهنگی مساجد شهردر نظر گرفته و امیدوار هستیم در بودجه ۱۴۰۳ عدد آن تقویت شود و به جایی برسیم که در شهر نقطه تاریک و فاقد مسجد نداشته باشیم.