به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ظهر امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در آیین تجلیل از هنرمندان انقلابی استان کردستان گفت: بیستم فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم در تقویم رسمی کشور به نام روز هنر انقلاب نامگذاری […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ظهر امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در آیین تجلیل از هنرمندان انقلابی استان کردستان گفت: بیستم فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم در تقویم رسمی کشور به نام روز هنر انقلاب نامگذاری شده است .
وی افزود: هرساله از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه به منظور تبیین و توجه دادن جامعه به هنر انقلاب و مولفه های هنر مند انقلابی به مدت یک هفته به نام هنر انقلاب برنامه های مختلفی در سطح استان و کشور برگزار می شود .
مرادی ادامه داد: از تأثیرات این مناسبت، اول این است که اهداف انقلاب اسلامی بازخوانی و بازتعریف می‌شود و دوم اینکه از هنرمندان و فعالان این حوزه که در سال گذشته آثار و تولیدات قابل توجهی داشتند تقدیر و تشکر می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص شاخص و مولفه های هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب چیزی جدا از آرمان ها و ارزش های اصلی انقلاب اسلامی یعنی مبارزه با استبداد و استکبار ، رشد فضایل اخلاقی و معنوی ، تحقق عدالت و رفع تبعیض ، توجه به ارزش ها و آرمانهای اسلامی و انسانی نیست .
وی با رد تفکر هنر برای هنر در تعریف هنر انقلاب تصریح کرد: هنرمندان متعهد به عنوان گروههای مرجع و تاثیرگذار در کنار اینکه نمی توانند بی تفاوت باشد، باید در مقابل به این مسائل پاسخگو باشد و با آثار و تولیدات خود با زبان هنر به عنوان تاثیر گذارترین و رساترین ابزار در خصوص رفع دغدغه ها و مشکلات جامعه اقدام نماید و در واقع هنر انقلاب با مردم معنا پیدا می کند چرا که ماهیت انقلاب ما فرهنگی و مردمی ترین انقلاب دنیاست .
مرادی هنر انقلابی را داری سه ضلع عنوان کرد و در خصوص اضلاع این هنر افزود: هنر انقلاب روایت گر گذشته است، کنشگر امروز است و نسبت به فرصت ها ، محدودیت ها، آسیب ها و … بی تفاوت نمی ماند.
وی ادامه داد: هنر انقلاب پیشران آینده است و به نهضت انقلاب اسلامی یک نگاه تمدنی و افق عالی دارد که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به صراحت فرموده اند هنرمند باید با نگاه به آینده تمام تلاش خود را برای رسیدن به این افق عالی انجام دهد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان