اهدای زمین برای ساخت کتابخانه در هزارکانیان به همت خیر دیواندره ای، یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در شهر هزارکانیان در منطقه سارال اهدا شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ شیخ زاهد خدامی از خیرین خوشنام بخش سارال دیواندره در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش ساارال که به ریاست […]

اهدای زمین برای ساخت کتابخانه در هزارکانیان

به همت خیر دیواندره ای، یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در شهر هزارکانیان در منطقه سارال اهدا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ شیخ زاهد خدامی از خیرین خوشنام بخش سارال دیواندره در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش ساارال که به ریاست بخشدار و با حضور رئیس اداره کتابخانه های عمومی دیواندره و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد، یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در شهر هزارکانیان اهدا کرد.

بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بخش سارال در این جلسه اظهار داشت: ساخت و راه اندازی کتابخانه عمومی در منطقه سارال دیواندره یکی از نیازهای جدی فرهنگی است و باید هرچه سریع تر نسبت به رفع این مشکل اقدام اساسی صورت گیرد.
ادریس عبودی با اشاره به نقش خیرین در توسعه کشور، بیان کرد: خوشبختانه وجود خیرین در حوزه هایی از جمله آموزش و پرورش و بهداشت و درمان سبب رفع بسیاری از کمبود ها و مشکلات شده است، بر این اساس ورود آنها به مقوله کتاب و کتابخانه نیز می تواند بسیار مفید و اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از ارکان مهم در توسعه فرهنگی است، افزود: باید با تلاش بیشتر و جذب مشارکت خیرین زمینه راه اندازی کتابخانه عمومی در شهرها و روستاهای منطقه سارال فراهم شود.

شهردار هزارکانیان نیز در این جلسه بر لزوم راه اندازی کتابخانه در منطقه سارال تاکید کرد و گفت: حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای سرانه مطالعه و افزایش آگاهی امری ضروری است.

ایوب مرادی با اشاره به توجه ویژه شهرداری هزارکانیان به مقوله نیم درصد، تصریح کرد: معوقات نیم درصد شهرداری هزارکانیان تا پایان تیرماه سال جاری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی منطقه سارال واریز می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دیواندره نیز در این جلسه با اشاره به اینکه منطقه سارال دارای بیش از ۵۰ روستا است، افزود: ایجاد کتابخانه عمومی از مهم ترین نیازهای فرهنگی این منطقه است.

محمد فلاح ارتقای شاخص دسترسی عموم مردم به کتابخانه را از اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور ذکر کرد و بیان داشت: مسئولان و خیرین می توانند با حمایت از کتابخانه های عمومی در زمینه ارتقای شاخص های کتابخوانی اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان دیواندره در حال حاضر تنها یک باب کتابخانه عمومی نهادی دارد، اضافه کرد: این کتابخانه که قدیمی ترین کتابخانه در استان کردستان است دارای یک هزار و ۵۰۰ عضو فعال و نزدیک به ۳۰ هزار نسخه کتاب است.