استاندار اصفهان در جلسه منطقه ویژه اقتصادی شاهین‌شهر بر رویکرد دانش بنیان و صادرات‌گرا در تأسیس این منطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز ۱۸ مردادماه، جلسه منطقه ویژه اقتصادی شاهین‌شهر با حضور استاندار، معاونین […]

استاندار اصفهان در جلسه منطقه ویژه اقتصادی شاهین‌شهر بر رویکرد دانش بنیان و صادرات‌گرا در تأسیس این منطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز ۱۸ مردادماه، جلسه منطقه ویژه اقتصادی شاهین‌شهر با حضور استاندار، معاونین امور هماهنگی اقتصادی و امور عمرانی استانداری و اعضا برگزار شد. در این نشست موقعیت ۹ گزینه پیشنهادی در شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار با هدف «تاسیس منطقه ویژه اقتصادی شاهین‌شهر» بررسی شد.
در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به این که رویکرد ما برای این منطقه ویژه اقتصادی دانش بنیان و صادرات‌گراست، بیان کرد: با تأسیس این منطقه ویژه اقتصادی به دنبال شکل‌دهی پایگاه واردات نیستیم؛ لذا در انتخاب سرمایه‌گذاران این موضوع بایستی در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: نگاه و اراده استان و کشور این است که این منطقه ویژه اقتصادی در استان اصفهان تأسیس و راه‌اندازی شود؛ لذا بایستی به نحوی سازمان متولی تعریف شود تا سریعا جذب سرمایه انجام و وارد فاز اجرایی شویم.
استاندار اصفهان با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی از نداشته های استان ماست، اظهار کرد: معتقدیم علت کمبود ظرفیت های صادراتی ما در استان نبود این‌چنین ظرفیت ها و مناطق ویژه اقتصادی است؛ از این رو اکثر حوزه های اقتصادی استان با یک نگاه صادرات‌گرا شکل نگرفته اند.
دکتر مرتضوی افزود: اگر بتوانیم یک موقعیت ویژه اقتصادی در استان تعریف کنیم؛ بدون شک این منطقه تاثیر خود را در رشد اقتصادی کشور خواهد گذاشت. ما باید از ظرفیت ها و مشارکت مجموعه هایی مانند شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت های دانش بنیان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شاهین شهر استفاده کنیم تا سرریز فناوری را در این منطقه شکل دهیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر بستر مناسب را ایجاد نکنیم صنایع پاک نمی توانند جوانان با استعداد و نخبه را در خود جای دهند از این رو وظیفه ماست که بستر لازم را فراهم کنیم و تا رشد و شکل‌گیری نهایی با تمام توان پشتیبانی های لازم را انجام دهیم.
گفتنی است: منطقه ویژه اقتصادی، منطقه‌ای است که با قوانین کسب و کار و تجارت متفاوت با سایر نقاط کشور که در داخل مرزهای کشور واقع شده و هدف از راه‌اندازی آن افزایش تراز تجاری، اشتغال، سرمایه‌گذاری و مدیریت موثر است.