راه و شهرسازی کردستان طلب ۲ هزار میلیارد تومانی از شهرداری دارد شهردار سنندج گفت: شهرداری ۲۱ هکتار زمین مسکونی به ارزش تقریبی ۲ هزار میلیارد تومان از اداره‌کل راه و شهرسازی استان طلب دارد که در صورت واگذاری آن، برای شهرداری سنندج یک پشتوانه مالی قابل توجهی برای شهروندان سنندجی است. به گزارش خبرنگار […]

راه و شهرسازی کردستان طلب ۲ هزار میلیارد تومانی از شهرداری دارد

شهردار سنندج گفت: شهرداری ۲۱ هکتار زمین مسکونی به ارزش تقریبی ۲ هزار میلیارد تومان از اداره‌کل راه و شهرسازی استان طلب دارد که در صورت واگذاری آن، برای شهرداری سنندج یک پشتوانه مالی قابل توجهی برای شهروندان سنندجی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی صبح امروز در جلسه شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با معاون امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: تمام توان خود را برای رفع مشکلات و توسعه شهر بکار خواهیم گرفت.

وی به تلاش برای تبدیل سنندج به عنوان شهری جذاب در برنامه ۵ ساله اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق این برنامه از تمام ظرفیت‌های دراختیار استفاده خواهیم کرد.

شهردار سنندج تصریح کرد: سال گذشته تمام توان خود را بر رفع مشکلات جدی شهرداری به ویژه در موضوع بروزرسانی حقوق پرسنل کردیم.

رشیدی اظهار کرد: پیاده‌راه محوری از اولویت‌های مهم شهرداری سنندج است که کار مطالعاتی پیاده‌راه در مرکز شهر شروع شده است.

وی تصریح کرد: مسائل عمران شهری را با دیدگاه عدالت اجتماعی در کل شهر دنبال می‌کنیم چرا که دیدگاه ما توجه به مناطق کم برخوردار و توسعه عادلانه خدمات عمرانی و رفاهی در سطح شهر است.

شهردار سنندج افزود:‌ در قالب طرح محله‌محور، لکه‌گیری و آسفالت ۲۰ خیابان شهر که نیاز به لایه آسفالت دارد انجام خواهد شد.

رشیدی گفت: چند طرح کلان در حوزه عمران شهری با محوریت رفع مشکلات ترافیکی در سنندج تعریف و کار مطالعاتی آنها انجام شده و به زودی وارد فاز اجرا می‌شود.

وی گفت: در حوزه فرهنگی هم اقدامات گسترده‌ای در سطح شهر انجام شده و در حال انجام است.

شهردار سنندج همچنین عنوان کرد: توسعه ورزش محلات و حمایت از ورزشکاران را به عنوان یک اولویت مهم دنبال می‌کنیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: در زمینه اجتماعی هم، شاخص‌ترین کار و برنامه شهرداری سنندج اجرای مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ برای جمع‌آوری معتادین متجاهر با ظرفیت بالای ۴۰۰ نفر است که ۲ میلیارد تومان برای تجهیز و آماده‌سازی آن نیاز است که امیدواریم اعتبار آن تامین شود.

وی تصریح کرد: اجرای پارک‌های ۲۰ هکتاری نیشتمان و ۳ هکتاری معلم با دیدگاه سرمایه‌گذاری در دو بخش شهر اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج گفت: در راستای ایجاد درآمد پایدار موضوع کارخانه تولید بتن توسط سازمان بازافرینی شهرداری سنندج در حال انجام است.

وی ضمن بیان اینکه بافت فرسوده و تاریخی کمتر مورد توجه قرار گرفته و مغفول مانده است، افزود: خانه‌های متروکه میراثی هم به معضلی برای شهرداری تبدیل شده است.

رشیدی با اشاره به طلب ۲۱ هکتاری اراضی مسکونی شهرداری سنندج از اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، گفت: این موضوع را در سفر وزیر کشور به کردستان مطرح کردیم و دستور لازم را گرفتیم که در صورت تمکین راه و شهرسازی انقلاب عظیمی در شهرداری صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: این۲۰ هکتار اراضی که تقریبا ارزش ۲ هزار میلیارد تومانی دارد برای شهرداری سنندج یک پشتوانه مالی و حق شهر و شهروندان سنندجی است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان