بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی برقرار شد سرپرست اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی گفت: بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی مجددا برقرار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/وزارت میراث فرهنگی، محمدحسین عسکرپورسرپرست اداره‌کل حمایت از تولید با اشاره به اهمیت بیمه هنرمندان صنایع‌دستی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مهندس […]

بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی برقرار شد

سرپرست اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی گفت: بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی مجددا برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/وزارت میراث فرهنگی، محمدحسین عسکرپورسرپرست اداره‌کل حمایت از تولید با اشاره به اهمیت بیمه هنرمندان صنایع‌دستی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور و این اداره‌کل، بیمه صنعتگران از امروز برقرار شد.

او اضافه کرد: از ابتدای سال جاری به علت عدم تامین اعتبار مورد نیاز بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی، بیمه این افراد قطع شده و هنرمندان به صورت شخصی بیمه حق بیمه خود را پرداخت می‌کردند.
عسکرپور افزود: خوشبختانه تلاش‌های انجام شده از سوی این وزارتخانه نتیجه داد و مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و راهنمایان گردشگری تخصیص یافت.
سرپرست اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی یادآور شد: پیرو پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هیئت دولت و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه‌‌ای در روز دوشنبه مورخ ۱۴ شهریور با مدیرکل امور بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در خصوص تمدید بیمه صنعتگران صنایع‌دستی برگزار و مقرر شد نسبت به تمدید بیمه صنعتگران صنایع‌دستی از سه ماهه دوم سال اقدام شود لذا صنعتگران برای تمدید بیمه  تأمین اجتماعی نیازی به واریز حق بیمه آزاد در سه ماهه دوم سال را  ندارند.
سرپرست اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی ادامه داد: با تخصیص این مبلغ بیمه ۲۷۲۴ هنرمند صنایع‌دستی که از ابتدای سال قطع شده بود، مجددا و از امروز برقرار شد.
او در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف مبالغی که هنرمندان صنایع‌دستی از ابتدای سال برای حق بیمه خود پرداخت کرده‌اند، نیز گفت: در این باره مذاکراتی را شروع کرده‌ایم و امیدوار هستیم به نتیجه برسد و خبر خوبی را در این باره به صنعتگران و هنرمندان به زودی اعلام خواهیم کرد.