اجرای ناقص طرح مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش

اجرای ناقص طرح توسط آموزش و پرورش. معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: متاسفانه در وزارت آموزش و پرورش طرح نماد به صورت ناقص اجرا شده است. و فقط دو میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه. و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: یکی از طرح‌های بسیار خوب برای حمایت از کودکان و نوجوانان که در معرض مخاطرات اجتماعی هستند. طرح نماد در آموزش و پرورش است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی کودکان و نوجوانانی بوده که در معرض مخاطرات اجتماعی هستند. یعنی وضعیتی که ممکن است منجر به بزه دیدگی یا بزه کاری آن‌ها شود.

ترکی با بیان اینکه در این طرح افراد شناسایی و غربالگری می‌شوند. و حسب مورد تحت مراقبت‌های اجتماعی، پزشکی و روانپزشکی قرار می‌گیرند گفت: به عبارتی ما باید یک نظام رصد. و پایش برای کودکان و نوجوانانی که دانش آموز هستند را دنبال کنیم.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: متاسفانه در وزارت آموزش و پرورش طرح نماد به صورت کامل اجرا نشده است. در صورتی که ۱۵ میلیون نفر جامعه دانش آموزی داریم که باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: بررسی‌های ما از این حکایت دارد که کمتر از دو میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. و این طرح هم ناقص اجرا شده است.

ترکی گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی که داریم به حوزه کودک و نوجوان مربوط می‌شود. و منشاء بسیاری از آسیب‌های دیگر هم در مدرسه، دبیرستان و مراکز تحصیل به وجود می‌آید.

وی در پایان گفت: طرح نماد یکی از طرح‌های بسیار مفید و ضروری است و به دنبال اجرای کامل آن هستیم