مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان کردستان از واگذاری زمین به پسر معاون سابق استاندار کردستان خبر داد و گفت: البته مسئولانی هم در دولت گذشته به‌نام همسرانشان زمین گرفته‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، احمد خسروی در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران، که آیا ماجرای واگذاری زمین از سوی […]

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان کردستان از واگذاری زمین به پسر معاون سابق استاندار کردستان خبر داد و گفت: البته مسئولانی هم در دولت گذشته به‌نام همسرانشان زمین گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، احمد خسروی در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران، که آیا ماجرای واگذاری زمین از سوی شرکت شهرک‌ها به دولتمردان دولت روحانی در استان به‌ ویژه معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان صحت دارد یا خیر؟ اظهار داشت: بله، صحت دارد.
وی مدعی شد: ۶۰۰ متر زمین به پسرمعاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از سوی شرکت‌ها برای راه‌اندازی تولید واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان افزود: بر اساس قانون هر کس مجوز واحد تولیدی یا صنعتی به شرکت شهرک‌ها ارائه بدهد، می‌تواندزمین بگیرد.
وی در پاسخ به این سوال کهچطور کارآفرینان و تولیدکنندگان زیادی سال‌های سال است در استان شرایط پسر معاون سابق استاندار کردستان و مجوز واحد تولیدی داشته، اما زمین به آنان تعلق نمی‌گیرد؟! توضیح داد:افرادی(۲۰نفر)درخواست زمین کرده اما به‌خاطر دلالیلی همچون گرانی مسکن استقبال چندانی نکرده‌اند. سال۹۸ به دلیل استقبال زیاد متقاضیان کارگروهی در استانداری تشکیل و تشخیص واگذاری زمین به افراد برعهده آنان بود!
خسروی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۴۸۰نفر متقاضی دریافت زمین در استان داشتیم، عنوان کرد: اولویت شرکت شهرک‌ها در واگذاری‌ها در گام نخست به مستاجرانی که قصد تولید داشتند، بود.
وی اظهار کرد: پسر معاون سابق استاندار کردستان این زمین را در تابستان ۹۸ با قیمت کارشناسی گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان مبنی بر اینکه این شیوه واگذاری زمین نارضایتی‌های زیادی در بین کارآفرینان و تولیدکنندگان ایجاد کرده است، واکنش نشان داد و گفت: اختصاص زمین از سوی شرکت شهرک‌ها به کارمندان را ممنوع کرده اما نمی‌توان که برای فامیل و اقوام مسئولان ممنوعیت ایجاد کرد!

وی با بیان اینکه مسئولانی از دولت سابق در استان داشته که زمین به‌نام همسر وفرزندانشان گرفته‌اند! افزود: طبیعی است فرزندان اینها هم حق دارند شغلی داشته باشند؛ البته شاید افراد هم زمین‌هایشان را در بنگاه فروخته باشند که این هم خود نوعی زرنگی است.
خسروی در پاسخ به این سوال که این مسئولانی که زمین گرفته‌اند، چند نفرند؟ ابراز داشت: تعداد آنها را حضور ذهن نداشته و تنها فرزند معاون سابق استاندار کردستان را به خاطر داشته اما مسئولانی هستند که زمین گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌ها با ۲۰۵کارخانه قرارداد زمین داشته که درآینده راه‌اندازی خواهد شد، یادآور شد: هم‌اکنون قطعات زمین روبه پایان بوده و به‌شدت در سنندج با مشکل زمین روبه‌رو هستیم در حالی‌که بایستی زمین به اندازه کافی ارزان قیمت برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در اختیار داشته باشیم‌.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان به بروکراسی طولانی ادارات و وجود معارضان زمین انتقاد کرد و افزود: هم‌اکنون‌ نه تنها زمین به اندازه کافی نداشته بلکه برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نیز نوبت‌دهی کرده‌ایم در حالی‌که در استان‌های دیگر اینطور نیست، هم‌اکنون ۳۸۰نفر متقاضی دریافت زمین در سرنجیانه سنندج بوده که زمین نداریم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان