لزوم تقویت هویت ملی در مدارس/ قدردان بصیرت و زمان شناسی مردم کردستان هستیم استاندار کردستان تقویت هویت ملی با فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را ضروری برشمرد و با بررسی جایگاه نظام آموزشی در تحولات هویتی ، نقش مدارس در آموزش احترام به پرچم، سرود ملی و میهن‌پرستی را مهم اعلام کرد. به گزارش خبرنگار […]

لزوم تقویت هویت ملی در مدارس/ قدردان بصیرت و زمان شناسی مردم کردستان هستیم

استاندار کردستان تقویت هویت ملی با فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را ضروری برشمرد و با بررسی جایگاه نظام آموزشی در تحولات هویتی ، نقش مدارس در آموزش احترام به پرچم، سرود ملی و میهن‌پرستی را مهم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز یکشنبه ۲۶ شهریورماه جاری در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد سوادآموزی که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع الاول، میلاد نگین خلقت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص)، اظهار کرد: امید است معرفت ما نسبت به اولیای دین بیشتر تعمیق یابد.

وی ضمن قدردانی از مردم میهمان نواز استان کردستان به واسطه میزبانی شایسته از زوار اربعین که افتخار بزرگی را در تاریخ این استان ثبت کرد افزود: بزرگواری مردم استان بویژه شهروندان گرانقدر مریوانی در استقبال بی‌ نظیر از زائرین اربعین در مرز باشماق در ارزیابی‌ها و جلسات کشوری توسط مسئولان و مدیران مورد تحسین و تمجید قرار گرفت.

استاندار کردستان با قدردانی از بصیرت و  هوشیاری مردم در موقعیت شناسی و دشمن شناسی در  چند روز اخیر در سالگرد اغتشاشات سال گذشته که دشمن برنامه‌هایی را به زعم خویش برنامه‌ریزی کرده بود و علی رغم اینکه با تبلیغات و فراخوان‌های گسترده، استان کردستان مطلقا بدون هیچ مشکلی روز گذشته را در آرامش و امنیت پشت سر گذاشت، گفت: ما باید در تبیین حقانیت انقلاب اسلامی بیش از پیش فعالیت کنیم و کارهای موثر و تبینی را انجام دهیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه دشمن با طراحی پیچیده و تبلیغات گسترده در فضای مجازی مبتنی بر زمینه‌هایی که فراهم شده بود در خیال باطل خود انتظار فروپاشی نظام داشت، ادامه داد: بدون تردید اگر این عملیات روانی و میدانی در فضای داخلی و بین المللی در هرجای دنیا و هر نظام و کشوری اتفاق می افتاد قطعا باعث سقوط آن نظام می‌شد اما ساختار مستحکم نظام جمهوری اسلامی حقیقتا دشمن را از دشمنی خود پشیمان و سرخورده کرد و البته این توفیق رسالت ما را برای خدمت گذاری و رفع نواقصی که کم هم نیست، دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به حقانیت نظام و انقلاب و خون شهیدان به معنای نفی مشکلات نیست، افزود: مشکلات و مسائل زیادی وجود دارد اما همه ما با همت و تعامل باید معضلات و مشکلات را رفع کنیم.
استاندار کردستان با اشاره به فرمایش شهید سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: هر کس تیری به سمت این نظام انداخت در دنیا آواره و سرگردان شد.

زارعی کوشا با ذکر اینکه سال گذشته اتحادی بین همه معاندان و دشمنان ما با تفکرات مختلف و متضاد و پشتیبانی برخی دولت های غربی و اندیشکده‌های مختلف شکل گرفته بود، منتظر براندازی نظام بودند، اضافه کرد: به عنوان مثال منافقین، آواره‌تر از همیشه از آلبانی رانده شدند و بیش از دو سوم محتوای فضای مجازی در زمینه تبلیغ علیه نظام و تحریک مردم برای دامن زدن به اعتراضات در فضای اجتماعی و رسانه‌ای  کاسته شده است.

وی با اشاره به عاقبت کسانی که دل در گرو بیگانگان نهادند، بیان کرد: دشمنان مردم و مصالح ملی را فدای خواسته‌های خود می‌کنند و در خیال باطل خود نقشه براندازی این نظام را طراحی می‌کردند غافل از اینکه براندازی نظام که نقطه آغاز تجزیه کشور است به هیچ وجه عملی نخواهد شد و نقشه‌های شوم آنان یکی پس از دیگری نقش برآب شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم در فضای آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها شاید بهبود وضعیت و حرکت به سمت پیشرفت و رفع مشکلات باشیم.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر پیگیری انتقال کتاب‌های درسی در چند روز باقیمانده از سال تحصیلی جدید، نظارت و مشارکت مستمر  آموزش و پرورش به عنوان متولی امر بر مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی و ورود سازمان تامین اجتماعی و اداره کار در خصوص استثمار معلمان شاغل در این مدارس در زمینه دریافتی‌ها را ضروری عنوان کرد.

وی طرح مصوبات اجرایی سواد آموزی و آموزش و پروش با اهداف مشخص که قابلیت ارزیابی داشته باشد را مورد تاکید قرار داد.
استاندار کردستان با اشاره به اهمیت ارتقای هویت ملی در مدارس اظهار داشت: به واسطه بیماری کرونا در ادوار اخیر، ارتباط دانش‌آموزان با فضای مجازی گسیخته شد و بسیاری از امور که می‌بایست در فضای آموزشی در حوزه فرهنگ و معرفت صورت گیرد با خلاء روبه‌رو و زمینه ساز مشکلات مختلفی شد.
استاندار کردستان تصریح کرد: دشمن با هدف قراردان هویت ملی قصد رخنه در فرهنگ ما رادارد.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت قیام در برابر پرچم و سرود ملی کشور یادآور شد: احترام به پرچم و سرود ملی در دنیا جزو ارزش‌های قطعی است  و اگر کسی به این دو مولفه به عنوان نمادهای ملی که خط قرمز هر نظام و کشوری است اهانت کند، به خطوط قرمز کشور خود و هویت ملی توهین کرده لذا این شناخت و توجه می بایست در مدارس برای فرزندان ما ایجاد و نهادینه شود.

گفتنی است؛ استان کردستان دارای بیش از ۲۹۰ هزار دانش آموز، ۱۲ هزار و ۷۳۴ کلاس درس،  سه هزار و ۶۲ مدرسه است و بیش از ۲۳ هزار نفر پرسنل در آموزش و پرورش کردستان مشغول به کار هستند.

کویستان عبدالحکیمی