معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از زائران رضوی دهه پایانی ماه صفر خواست، دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه در مراسم پیاده روی اربعین و همچنین حضور میلیونی زائرین بارگاه امام هشتم (ع) در […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از زائران رضوی دهه پایانی ماه صفر خواست، دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه در مراسم پیاده روی اربعین و همچنین حضور میلیونی زائرین بارگاه امام هشتم (ع) در ایام آخر ماه صفر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش اهمیت دارد اظهار کرد: به زائران توصیه می‌شود پیش از انجام سفر، نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.
 
وی شستشوی مستمر دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و پرتجمع، استفاده از عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب برای در امان ماندن از نور شدید آفتاب را از جمله توصیه‌هایی برشمرد که زائران باید نسبت به آن توجه داشته باشند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه زائران اگر با تب، سرفه، اسهال و استفراغ مواجه شدند به مراکز و یا موکب‌های مراقبت پزشکی مراجعه نمایند تصریح کرد: به زائران توصیه می‌شود به بهداشت محیط نیز توجه داشته باشند و زباله و پسماند‌های مواد غذایی را در سطل زباله قرار دهند.