اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه های عمومی کردستان به مناسبت دهه فجر و آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه های عمومی کردستان اجرا می شود. محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اعلام این خبر اظهار کرد: […]

اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه های عمومی کردستان

به مناسبت دهه فجر و آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه های عمومی کردستان اجرا می شود.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر، کتابخانه های عمومی سراسر کشور با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با شعار «ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب» به استقبال جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می روند.

وی بیان کرد: طرح سراسری عضویت رایگان و همچنین بخشودگی جرایم دیرکرد در تمام کتابخانه‌های عمومی یکی از برنامه هایی است که از ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن ماه سال جاری انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه عضویت رایگان در دهه فجر امسال به دو صورت امکان پذیر است، عنوان کرد: در وهله نخست علاقمندان برای استفاده از این طرح و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می توانند در این مدت به کتابخانه مورد نظر خود به صورت حضوری مراجعه کنند و عضو شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان افزود: همچنین کسانی که امکان مراجعه حضوری در زمان مقرر را ندارند می توانند ابتدا به پرتال کتابخانه های عمومی به نشانی https://www.samanpl.ir/ مراجعه کنند و کد عضویت رایگان را که در بالای صفحه، سمت چپ مشخص شده است دریافت کنند.

مخدومی ادامه داد: پس از دریافت کد تخفیف که به شماره همراه شخصی آن ها پیامک می شود می توانند به کتابخانه متبوع و موردنظرشان مراجعه کنند و مراحل نهایی تکمیل عضویت توسط کتابداران برای آن ها صورت می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه استفاده از کد عضویت رایگان ویژه دهه فجر تا پایان بهمن ماه معتبر است، افزود:علاقمندان در این مدت فرصت دارند که با دریافت کد عضویت رایگان و مراجعه به کتابخانه مورد نظر کارت عضویت خود را برای مدت یک سال دریافت کنند.

وی همچنین به طرح بخشودگی جرایم دیرکرد اشاره کرد و گفت:بر اساس این طرح نیز اعضایی که کتاب به امانت برده اند اما با گذشت زمان تعیین شده کتاب ها را به کتابخانه عودت نداده اند با مراجعه به کتابخانه و تحویل کتاب ها از بخشودگی کامل جریمه بهره مند شوند.

مخدومی با اشاره به برگزاری ۱۵۰برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان به مناسبت دهه فجر، عنوان کرد:نشست های کتاب خوان، بازدید مدارس از کتابخانه های عمومی، رونمایی از کتاب، جلسات نقد کتاب و مطالعاتی، نمایشگاه های کتاب کتابخانه ای و …. از جمله این برنامه هاست.

وی همچنین به اجرای برنامه نورافشانی با عنوان «جشن پیروزی» در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود:این طرح به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن ماه، در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای سنندج با حضور اعضاء انجام می گیرد.

مخدومی با دعوت از علاقمندان برای مشارکت در برنامه های کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: حضور علاقمندان در کتابخانه های عمومی سبب افزایش کیفی و کمی و اثرگذاری بیشتر برنامه ها می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۵۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۹ باب کتابخانه عمومی مشارکتی با ۴۵ هزار عضو است و در مجموع بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه ها برای استفاده علاقمندان وجود دارد.