مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مؤلفه‌های تحقق شعار سال است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مؤلفه های موثر و مهم در تحقق شعار سال است، گفت: این مهم یکی از اولویت‌های استان در سال جاری است. به گزارش […]

مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مؤلفه‌های تحقق شعار سال است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مؤلفه های موثر و مهم در تحقق شعار سال است، گفت: این مهم یکی از اولویت‌های استان در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نشست اعضای اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مؤلفه های موثر و مهم در تحقق شعار سال است، اظهار داشت: از همه دستگاه‌های مسؤول خواستاریم با محوریت دبیرخانه کمیسیون، برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مورد نظر خود را ارائه و مجدانه برای پیگیری تحقق آن تلاش کنند.

وی پس از ارائه گزارش دستگاه‌های استانی در حوزه‌های مرتبط با پیشگیری و مقابله با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم یدکی و لوازم خانگی، افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌عنوان یکی از اولویت‌های مطرح استان در سال جاری است.

جان‌نثاری توجه به مقوله فرهنگ مصرف کالای ایرانی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا باید دستگاه‌های فرهنگی استان با اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم به منظور عدم خرید کالای خارجی و قاچاق، مردم را به سوی توجه به مقوله حمایت از تولید داخلی هدایت کنند.
شایان ذکر است در این جلسه اعلام شد در سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ پرونده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده و ۹۷ درصد آنها منجر به محکومیت متخلفان شده است.