امام جمعه سنندج از افزایش قیمت کالاها انتقاد کرد و گفت: گرانفروشی در این شرایط نامناسب اقتصادی که مردم توان خرید ندارند، درست نیست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه که در مسجد جامع اقامه شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه […]

امام جمعه سنندج از افزایش قیمت کالاها انتقاد کرد و گفت: گرانفروشی در این شرایط نامناسب اقتصادی که مردم توان خرید ندارند، درست نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه که در مسجد جامع اقامه شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاباسلامی؛ کمیته‌امداد را نهاد مقدسی خواند و اظهار داشت: امروزه بسیاری از مستضعفان،فقرا، دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند هستند.
وی با تبریک انتصاب مدیران جوان اخیر در استان و قدردانی از تلاش‌های مدیران سابق گفت: امیدوارم همه مسئولان خود را خدمتگزار و خادم مردم بدانند.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه ابران اسلامی از لحاظ اقتدار نظامی، صنعتی و دفاعی ثبات ومقتدر است،تصریح کرد: امنیت معیشت نیز به اندازه امنیت کشور مهم بوده و هر چقدر وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد،آرامش و آسایش جامعه بیشتر فراهم‌ می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه امنیت معیشت مردم نیز همانند امنیت کنونی که به واسطه تلاش شبانه‌روزی متولیان امنیت در سراسر کشور به‌ویژه استان کردستان برقراراست، فراهم شود،افزود: در این شرایط کنونی که قیمت اجناس رو به افزایش است، در ایران اسلامی که پر از ظرفیت و منابع خدادادی است، زندگی کردن بسیار سخت است که امیدواریم مشکلات جامعه برطرف شود.
ماموستا رستمی با ذکر اینکه گرانی و وجود فقرا و نیازمندان با این همه ظرفیت و منابع در شان کشور ایران اسلامی است،بیان کرد: احتکار، فروش اقلام فاسد و حقوق‌های نجومی در این شرایط نامناسب اقتصادی نیزدوراز اخلاق و انسانیت بوده که امیدواریم فروشندگان، بازاریان و همه مسئولاناز این رویه دوری کنند.

وی در بخشی دیگر ازخطبه‌های خود به عظمت و معجزات پیامبر گرامی اسلام(ص) و غمخواری این پیامبر عظیم‌الشان اشاره و اظهار کرد: انسان‌ها از سبک زندگی، منش و رفتار رسول اکرم(ص) درس و عبرت گرفته و سرلوحه زندگی خود قرار بدهند.
امام‌جمعه سنندج با یادآوری اینکه انسان‌ها در برخورد با پیرمردان، پیرزنان و یتیمان حرمت و کرامت آنان را حفظ کنند،خاطرنشان کرد: درد یتیمی سخت است، مسلمانان مراقب این عزیزان باشند و با کمک و حمایت از این افراد، خود را از آتش جهنم دور کنند.
ماموستا رستمی یادآور شد: امیدوارم خداوند متعال امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاق دور کند.
هزینه‌کرد ۴۰۷میلیارد تومانی برای ارائه خدمات به مددجویان کردستانی
رضا طوسی، مدیرکل کمیته‌امدادکردستان نیز پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز سنندج از برگزاری جشن نیکوکاری به‌منظور کمک به ۱۶۰هزار نیازمند تحت‌پوششکردستانی همزمان باسالگرد سالروز تاسیس کمیته امداد و در هفته احسان و نیکوکاری در استان خبر داد.
وی افزود: این جشن در روزهای ۱۱ تا ۱۳اسفند ماه جاری هم زمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار می‌شود.
طوسی با اشاره به اینکه ۳۳۰۰ بیمار صعب‌العلاج، ۲۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، ۳۴هزار زن سرپرست خانوار ، ۸۷۰۰کودک یتیم و نیازمند و ۵۲هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، اعلام کرد: در ۱۱ماهه نخست سال‌جاری ۴۰۷ میلیارد تومان در قالب کمک معیشت،درمان و هزینه‌های زندگی به این مددجویان استان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته‌امداد استان کردستان با دعوت از همه خیرین برای کمک به نیازمندان تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت و همراهی مردم نوع‌دوست استان کردستان در جشن نیکوکاری امسال و در آستانه سال نو شادی را به خانه‌های نیازمندان ببریم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان