رئیس‌کل دادگستری گلستان از صدور رای بدوی پرونده فساد مالی در شهرداری گرگان خبر داد و گفت: متهم ردیف اول این پرونده به حبس ،جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و مجازات تکمیلی محکوم شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، حیدر آسیابی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: […]

رئیس‌کل دادگستری گلستان از صدور رای بدوی پرونده فساد مالی در شهرداری گرگان خبر داد و گفت: متهم ردیف اول این پرونده به حبس ،جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و مجازات تکمیلی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، حیدر آسیابی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از انجام تحقیقات قضایی و اخذ دفاع متهمان این پرونده و وکلای آنها، براساس رای دادگاه، متهم ردیف اول این پرونده به حبس، جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و مجازات تکمیلی محکوم شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان افزود: سه متهم دیگر این پرونده نیز به حبس و مجازات تکمیلی محکوم شدند و این رای صادر شده بدوی و قابل اعتراض است.

بر اساس این گزارش، دو عضو شورای اسلامی شهر گرگان و تعدادی از کارمندان شهرداری گرگان و چند کارچاق کن نیز در مراحل رسیدگی در دادگاه و اخذ دفاع متهمان و وکلای آنان قرار دارند.

گفتنی است، سال گذشته دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان موفق به شناسایی و دستگیری اعضای شبکه فساد مالی در شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان شد که در این راستا مدیر ارشد مدیریت شهری، دو عضو شورای اسلامی شهر گرگان، چند تن از کارکنان شهرداری به همراه تعدادی کارچاق‌کن و پیمانکار شناسایی و به اتهام تخلفات و جرائم مالی دستگیر شدند.

در این راستا کیفرخواست این پرونده ۱۰ اردیبهشت ماه امسال توسط دادستان عمومی و انقلاب گرگان به دادگاه ارسال و نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز در تاریخ ۲۰ خردادماه برگزار شد.

گفتنی است، شناسایی و دستگیری متهمان باعث جایگزین شدن دو عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر گرگان به جای اعضای دستگیر شده شد و از آغاز دستگیری‌ها تاکنون شهردار گرگان نیز تغییر کرد