اشتغال و مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران در اولویت است/تمامی دستگاههای اداری مکلف به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران هستند رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت:تمامی دستگاههای اداری واجرایی مکلف به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های شهدا، […]

اشتغال و مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران در اولویت است/تمامی دستگاههای اداری مکلف به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت:تمامی دستگاههای اداری واجرایی مکلف به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های شهدا، ایثارگران وجانبازان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر چهارشنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این شورا، شورای عالی است و مصوبات آن به منزله مصوبات هیات وزیران است و برجسته‌ترین ستاد فرهنگی ملی و منطقه‌ای است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ستاد فرادولتی است که جدا از نهادهای دولتی، نهادهای حاکمیتی نیز عضو این شورا هستند و مصوبات آن و مصوبات شوراهای استانی نیز لازم‌الاجراست.

وی عنوان کرد: از دو سال قبل به همت مجلس، یک پیوست بودجه‌ای برای مصوبات این شورا دیده شده و دستگاه‌ها باید یک درصد بودجه جاری را برای این موضوع هزینه کنند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: طی این دو سال دولت و مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران حمایت کرده‌اند، سال ۱۴۰۰ مجموعه اعتبارات مصوب این دستگاه ۳۱ هزار میلیارد تومان بود که در ۱۴۰۲ به ۷۲ هزار میلیارد تومان اضافه شده است.

وی افزود: تمامی دستگاههای اداری واجرایی مکلف به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های شهدا،ایثارگران وجانبازان هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به وضعیت مسکن، اشتغال و سایر موارد خانواده‌های شاهد و ایثارگران کردستان اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۳۴۵ نفر از متقاضیان اشتغال خانواده‌های شاهد و ایثارگر کردستان در سامانه کاریابی بنیاد ثبت‌نام کرده‌اند که آمار متقاضیان اشتغال فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد به بالا و ۳۹۳ نفر اعلام هستند که ۳۴۸ نفر در سال ۱۴۰۰ و ۳۴۹ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان در ۹ ماهه ۱۴۰۱ استخدام شده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ۴۶۰ مجوز استخدام فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد کردستان از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخذ شده که متاسفانه ۲۱۳ نفر از آنها بکارگیری شدند و مابق به دلیل ناهماهنگی بین رشته تحصیلی و رشته استخدامی دستگاه‌ها هنوز زمینه جذب برایشان فراهم نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۷ نفر از ایثارگران کارمند استان کردستان تبدیل وضعیت شده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: براساس مصوبه هیات دولت، ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال باید به ایثارگران اختصاص یابد و این در منابع استانی دیده شده است و براساس قانون، ایثارگران در مسکن و اشتغال اولویت دارند.

وی یادآور شد: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده شاهد و ایثارگران کردستان در اولویت اول مسکن قرار دارند که در طول عمر انقلاب هیچ خدمتی در این بخش دریافت نکرده‌اند لذا مسوولان زمین شهری باید در این زمینه پیشقراول باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی گلزارها و مزار شهدای استان اشاره کرد و گفت: ۹۷۲ گلزار شهدا در کردستان وجود دارد که ۵۲۰۰ مزار ساماندهی شده‌اند و در سفر رییس جمهور ۵ میلیارد تومان برای این موضوع پیش‌بینی شده که ۳.۹ میلیارد تومان آن تاکنون اختصاص یافته است.

قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: از بانک‌های دی، سینا و ملی ۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۰ میلیارد تومان ۱۸ درصد سود به خانواده ایثارگران کردستان پرداخت شده است.