خودداری از کمک رسانی و انتقال مصدومان تصادفات رانندگی به مراکز درمانی و یا ترک صحنه تصادف به منظور فرار از تعقیب، مجازات های سختی برای راننده مقصر در پی خواهد داشت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، برابر با ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی […]

خودداری از کمک رسانی و انتقال مصدومان تصادفات رانندگی به مراکز درمانی و یا ترک صحنه تصادف به منظور فرار از تعقیب، مجازات های سختی برای راننده مقصر در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، برابر با ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مامورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند؛ حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در موارد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

مجازات های تعیین شده:

برابر با ماده ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی: هرگاه بی احتیاطی یا بی مبالاتی راننده (اعم از وسایط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) منتهی به قتل غیرعمدی شود؛ مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم می شود.

برابر با ماده ۷۱۵ قانون مجازات اسلامی: هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده ۷۱۴ موجب مرض جسمی یا دماغی که غیرقابل علاج باشد و یا از بین رفتن یکی از حواس یا از کار افتادن عضوی از اعضای بدن که یکی از وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می دهد یا تغییر شکل دائمی عضو یا صورت شخص یا سقط جنین شود مرتکب به حبس از دو ماه تا یکسال و به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم می شود.

برابر با ماده ۷۱۶ قانون مجازات اسلامی: هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده ۷۱۴ موجب صدمه بدنی شود که باعث نقصان یا ضعف دائم یکی از منافع یا یکی از اعضای بدن شود و یا باعث از بین رفتن قسمتی از عضو مصدوم گردد، بدون آن که عضو از کار بیفتد یا باعث وضع حمل زن قبل از موعد طبیعی شود مرتکب به حبس از دوماه تا شش ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم خواهد شد.

تهیه و تنظیم: سرهنگ “محمدرضا محمدی”، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان