دکتر بهنام یزدانی متخصص جراحی و فوق تخصص جراحی قفسه سینه با استفاده از روشی نادر جراحی غده تیروئید را از راه دهان انجام داد. به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان شریعتی دکتر بهنام یزدانی در رابطه با انجام این عمل گفت :عمل جراحی تیرویید مدت مدیدی است که به روش برش روی جلوی گردن […]

دکتر بهنام یزدانی متخصص جراحی و فوق تخصص جراحی قفسه سینه با استفاده از روشی نادر جراحی غده تیروئید را از راه دهان انجام داد.

به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان شریعتی دکتر بهنام یزدانی در رابطه با انجام این عمل گفت :
عمل جراحی تیرویید مدت مدیدی است که به روش برش روی جلوی گردن صورت می پذیرد در سال های اخیر روش های متعددی ابداع شده تا این نوع عمل جراحی به صورت ایمن و عوارض کم و بدون وجود اسکار در جلوی گردن انجام گردد . نوین ترین روش و در عین حال شاید بهترین آنها روش trans oral thyroidectomy است که تا کنون فقط در ۱۵ کشور و حدود ۵۰ مرکز با تعداد محدود انجام شده است . زمینه انجام این روش جراحی تجربه بالا در عمل های جراحی تیرویید و آشنایی کافی به روش های minimal invasive و video assisted می باشد.
دکتر یزدانی ادامه داد : بیمار خانم ۵۴ ساله ای بودند که به دلیل ندول تیرویید لوب چپ به قطر حدود ۴ سانتیمتر و FNA ضایعه فولیکولار برای این عمل انتخاب شدند .
عمل جراحی با کمک تیم جراحی و تیم بیهوشی با سرپرستی آقای دکتردکتر سیامک صفاری با موفقیت انجام شد .
دوران بعد جراحی با کمک کادر مجرب و پرتلاش پرستاری به خوبی طی شد و بیمار با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص گردید .