در جریان بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی۲۶۲ داوطلب انتخابات در کردستان تایید صلاحیت شدند/ فضای استان کردستان علیرغم خواست دشمنان مهیای مشارکت حداکثری در انتخابات است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت انتخابات به عنوان یکی از نمادها و نمودهای تحقق مردم سالاری دینی و بیان اینکه زمینه […]

در جریان بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی۲۶۲ داوطلب انتخابات در کردستان تایید صلاحیت شدند/ فضای استان کردستان علیرغم خواست دشمنان مهیای مشارکت حداکثری در انتخابات است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت انتخابات به عنوان یکی از نمادها و نمودهای تحقق مردم سالاری دینی و بیان اینکه زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم است، گفت: تاکنون ۲۶۲ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، در ۵ حوزه‌ انتخابیه توسط هیئت های اجرایی تایید شده اند و فرصت اعتراض برای همه ۳۵۸ نفری که اقدام به ثبت نام قطعی کرده بودند، نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “مهدی رمضانی” امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه، در نشستی که در حضور نماینده ولی فقیه در کردستان تشکیل شد، ضمن تشریح گزارشی در خصوص فعالیت ستاد انتخابات استان و ستادهای شهرستانی اظهار کرد: برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یکی از ارکان مهم کشور، یکی از مجاری و مبادی اعمال قدرت مردم و نماد مردم سالاری دینی و تضمین کننده ثبات سیاسی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ۴۵ ساله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بصورت میانگین هر سال یک انتخابات برگزار شده است که نشانگر اهمیت توجه به انتخاب و نظرات مردم و چرخش نخبگان در نظام اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در هر مقطعی که از تاریخ انقلاب جلو آمده ایم، حجم و کیفیت تهدیدات دشمنان نظام بالاتر رفته و با تمرکز و توجه جدی تری سعی در ناامید کردن مردم از نتیجه حضور در انتخابات داشته اند.

رمضانی تصریح کرد: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، چهار مولفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات مورد تاکید بوده که وزارت کشور در همکاری با دستگاه های اجرایی دیگر در سه حوزه مشارکت، امنیت و سلامت مسئولیت مستقیم و در حوزه رقابت در کنار شورای محترم نگهبان است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت موضوع مشارکت در انتخابات، گفت: در گفتمان معظم له پیرامون انتخابات، مشارکت آحاد مردم به عنوان مسئله اول مطرح و در مرحله بعد انتخاب افراد به عنوان موضوع ثانویه مطرح است. این در حالی است که نهاد مجلس دارای شئون تقنینی و نظارتی بوده و یک نماینده مجلس می تواند در سطح راهبردی در سطح ملی و فراملی نقش آفرینی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با گریز به مولفه مهم سلامت انتخابات نیز اظهار داشت: در حوزه سلامت، راهبرد همانی است که توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان “رای حق الناس است” ابلاغ شده و کمترین تخطی از این راهبرد مورد برخورد قاطعانه واقع خواهد شد.

رمضانی در ادامه با قدردانی از مردم شریف کردستان در استقبال از رئیس محترم جمهور در سفر اخیرشان به استان بیان داشت:در این سفر مردم کردستان نجابت، اصالت و فرهنگ اصیل خود را به وضوح نشان داده و مراتب قدرشناسی خود از خدمت و خدمتگزار را با حضور در میدان آزادی شهر سنندج نشان دادند و ضربه نهایی را به دشمنانی که در سال گذشته با جنگ ترکیبی سعی در ایجاد اختلال ادراکی و تسری آشوب از کردستان به سایر نقاط کشور را داشتند، وارد کردند و عملا تهدید دشمن تبدیل به فرصتی بی نظیر برای نظام جمهوری اسلامی شد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین گفت: ۱۳ کاندیدا نیز برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرده اند که باید پس از آزمون، صلاحیت شان مورد بررسی قرار گیرد.