همایش تخصصی «پرتودهی موادغذایی» همایش تخصصی «پرتودهی موادغذایی» در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در نمایشگاه اصفهان واقع در کمربندی شرق برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاههای اصفهان، یکی از مسائل مهم در کنار تامین مواد غذایی برای […]

همایش تخصصی «پرتودهی موادغذایی» در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در نمایشگاه اصفهان واقع در کمربندی شرق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاههای اصفهان، یکی از مسائل مهم در کنار تامین مواد غذایی برای جمعیت رو به افزایش جهان، ایمنی مواد غذایی و کاهش ضایعات محصولات تولیدی پس از برداشت است که در همین راستا روش نوین پرتودهی موادغذایی بعنوان روشی ایمن و موثر مورد توجه قرار گرفته است.

پرتودهی محصولات کشاورزی فرایندی است که در آن محصولات در معرض اشعه‌های «گاما» و «ایکس» یا پرتوهای الکترونی قرار می‌گیرند.

این روش برای بهبود ایمنی مواد غذایی با افزایش ماندگاری محصول، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها با منشاء غذا، تاخیر یا از بین بردن جوانه‌زنی و رسیدن محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرتودهی از طریق کاهش باکتری‌های بیماریزا و قارچ‌ها و کُند کردن فرایند رسیدگی میوه‌ها و سبزیجات، زمان ماندگاری مواد غذایی را افزایش می‌دهد.

امروزه بیشتر از ۴۰ کشور جهان از پرتودهی با اهداف مختلف روی محصولات تولیدی خود استفاده می‌کنند