به همت شهرداری منطقه یک همدان پویش بزرگ نه به ته سیگار آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از شهرداری منطقه یک، مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه شهرداری منطقه یک پویشی را آغاز کرد تا به مبارزه با “ته سیگار” به عنوان قاتل خاموش زمین برود اظهار کرد: تا به […]

به همت شهرداری منطقه یک همدان پویش بزرگ نه به ته سیگار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از شهرداری منطقه یک، مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه شهرداری منطقه یک پویشی را آغاز کرد تا به مبارزه با “ته سیگار” به عنوان قاتل خاموش زمین برود اظهار کرد: تا به حال بیش از ۲۵ محفظه ته سیگاری در منطقه یک نصب شده تا با همکاری شهروندان شهری سالم و تمیز تر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در فیلتر ته سیگار مواد شیمیایی بسیار مضری برای طبیعت و محیط زیست وجود دارد که باید اطلاع‌رسانی شود گفت: فیلترهای ته سیگاری که در طبیعت رها می‌شوند توسط بسیاری از موجودات زنده علی‌الخصوص پرندگان به عنوان غذا مصرف می‌شود که متاسفانه باعث از بین رفتن بسیاری از موجوات زنده می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بین اینکه مواد شیمیایی موجود در فیلتر ته سیگار می‌تواند در زنجیره غذایی انسان‌ها نیز وارد بشود عنوان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی و آگاه سازی شهروندان از مضرات این نوع از زباله، شهرداری منطقه یک تصمیم گرفته پویش ” نه به ته سیگار” را آغاز کند.

وی تصریح کرد: در این خصوص علاوه بر اطلاع‌رسانی مرسوم بیش از ۲۵ محفظه ته سیگار را در جای جای منطقه یک نصب کرده تا هم افرادی که از سیگار استفاده می‌کنند زباله خود را در آن بیاندازند و هم تلنگری برای بقیه شهروندان درباره مضرات سیگار رقم بخورد