انفجارکارخانه شن وماسه روستای ساوا شهرستان مریوان به دلیل انفجار بیش از حد مجاز کارخانه شن وماسه روستای ساوا شهرستان مریوان به دلیل انفجار بیش از حد مجاز پلمب شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ روز گذشته خبری مبنی بر انفجاری مهیب در میان جنگل های زاگرس در شبکه های اجتماعی […]

کارخانه شن وماسه روستای ساوا شهرستان مریوان به دلیل انفجار بیش از حد مجاز پلمب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ روز گذشته خبری مبنی بر انفجاری مهیب در میان جنگل های زاگرس در شبکه های اجتماعی مریوان منتشر شد که بازتاب گسترده ای پیدا کرد.

علاقه مندان به محیط زیست در پیام های متعددی از مسئولان درخواست کردند به سرعت وارد عمل شوند و با خاطیان برخورد کنند تا بیش از این به منابع طبیعی خسارت وارد نشود و از آنها خواستند حساسیت بیشتری نسبت به چنین اتفاقاتی که با منافع عمومی و ملی در ارتباط است، داشته باشند تا شاهد تکرار آن نباشیم.

منشاء انفجار مربوط به فعالیت کارخانه شن و ماسه در نزدیکی روستای ساوا از توابع بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان بود که به گفته مسئولان بیش از حد مجوز صادر شده برای این واحد اقدام به انفجار کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در ارتباط با این اتفاق گفت: به محض اطلاع از این رویداد، کارشناسان محیط زیست شهرستان مریوان برای بررسی بیشتر به محل اعزام شدند.

اقبال حمیدی اضافه کرد: کارخانه شن و ماسه مجوز انفجار داشته است ولی بیش از ظرفیت و وسعت اعلام و تایید شده اقدام به انفجار کرده که این خلاف قوانین و مقررات است.

وی بیان کرد: دادستان مریوان، نماینده فرمانداری و کارشناسان محیط زیست در محل حاضر شدند و دادستان بلافاصله حکم پلمب این واحد را صادر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: فعالیت این کارخانه خارج از منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان محیط زیست است ولی رسالت ما حفاظت از عرصه های طبیعی است و بی شک مسئولان اعم از اجرایی و قضایی نسبت به تخریب منابع طبیعی بی تفاوت نخواهند بود و با خاطیان براساس قانون برخورد خواهند کرد.