نیروهای امدادونجات هلال‌احمر در وضعیت نیمه آماده‌باش قرار دارند مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از نیمه‌ آماده‌باش بودن نیروهای امداد و نجات این سازمان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدنوید متقی، اظهار کرد: پوشش وضعیت‌های بحرانی اعلام شده از سمت مدیریت بحران، بر عهده معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خواهد بود […]

نیروهای امدادونجات هلال‌احمر در وضعیت نیمه آماده‌باش قرار دارند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از نیمه‌ آماده‌باش بودن نیروهای امداد و نجات این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدنوید متقی، اظهار کرد: پوشش وضعیت‌های بحرانی اعلام شده از سمت مدیریت بحران، بر عهده معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خواهد بود که دارای چهار حالت وضعیت عملیاتی و آماده‌باش سفید، زرد، نارنجی و قرمز است و بر اساس رنگ اعلامی برای هر بحران، نیروها ساماندهی خواهند شد.

وی با اشاره به معانی رنگ‌های هشدارهای اعلامی، افزود: رنگ سفید به معنای وضعیت عادی، رنگ زرد به معنای انجام اقدامات احتیاطی، رنگ نارنجی به معنای نیمه آماده‌باش و رنگ قرمز به معنای آماده‌باش کامل است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به منظور مقابله با مخاطرات پیش‌بینی شده از جمله وزش باد شدید، احتمال شکستگی درختان و بارش باران، نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در وضعیت نارنجی (نیمه آماده‌باش) قرار دارند و بر اساس هشدار صادر شده، در شهرستان‌های جنوبی استان، امکان شدت یافتن بارش‌ها و آب‌گرفتگی وجود دارد.